Re: Σέρνεται ο δίσκος σε AHCI controller

basOS G noxelia at gmail.com
Mon Aug 18 16:03:18 EEST 2008

2008/8/17 Dimitris Stasinopoulos <dsta at linea.gr>

> problima

Ειναι πολυ καλη η ταχυτητα μεταφορας...

> μνήμη...

Το οτι δεν μπορει το hdparm -d να δειξει κατι για το DMA μαλλον δεν πρεπει
να θεωρειται ισχυρο τεκμηριο γιατι τα δεδομενα που στελνεις δεν δειχουν να
εχεις προβλημα με controller.  Πιθανοτατα δε θα υποστηριζεται η ρυθμιση του
DMA χωρις να σημαινει οτι ειναι κλειστο.

> Επειδή έχεις δίκιο, attached είναι το output του `vmstat 1`. Το kmail
> ξεκινάει να τρέχει στην 4 γραμμή, και σταματάει να χρησιμοποιεί τον δίσκο
> στην 4η πριν από το τέλος. Νομίζω ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το cpu wa
> νούμερο. Στα σημεία που είναι > 90%, καμία εφαρμογή δεν ανταποκρίνεται (ούτε
> το alt+tab δεν πιάνει στο KDE).

wa:: Ο χρονος που περιμενει η CPU για να ολοκληρωθει καποια IO λειτουργια
(εκτος CPU)  . Δηλαδη η διεργασια δε δεσμευει πορους CPU αλλα μπαινει σε
sleep mode εως οτου ο DMA controller δωσει το ok. Οποτε εαν καποια αλλη
διεργασια θελει CPU ΜΟΝΟ (και οχι disk access) την ωρα που το wa χτυπαει
κοκκινο θα την παρει..

3.7 GB δεν ειναι και λιγα... Μαλλον τα εχει παιξει το filesystem...