Σέρνεται ο δίσκος σε AHCI controller

V13 v13 at v13.gr
Sat Aug 16 11:05:03 EEST 2008

On Saturday 16 August 2008, Dimitris Stasinopoulos wrote:
> Παίδες χαιρετώ.
>
> Μετά από 4 χρόνια αναβάθμισα το παλιό laptop με ένα καινούργιο που έχει
> AHCI disk controller:
>
> 00:1f.2 SATA controller: Intel Corporation 82801HBM/HEM (ICH8M/ICH8M-E)
> SATA AHCI Controller (rev 03) (prog-if 01 [AHCI 1.0]) Subsystem:

[...]

> Όποτε δουλεύει ο δίσκος, το σύστημα σέρνεται. Το kmail πχ. για να αρχίσει
> να ανταποκρίνεται όταν το ανοίξω για πρώτη φορά, θέλει περίπου 5 λεπτά. Όλη
> αυτήν την ώρα κάνει disk thrashing. Βασικά η συμπεριφορά θυμίζει IDE με
> DMA=0. Με hdparm -d1 /dev/sda:

[...]

> Το σύστημα είναι OpenSUSE 10.3 64bit σε Dual Core T7500 (2.2Ghz), 2GB μνήμη
> και έναν TOSHIBA MK2546GSX σκληρό δίσκο. Ακρίβως την ίδια συμπεριφορά έχω
> και σε ένα tablet pc με τον ίδιο controller και δίσκο αλλά με ULV 1.33GHz
> επεξεργαστή.
>
> Έχει κανείς καμιά ιδέα τι γίνεται;

Proteino na psakseis to thema kapoy alloy kai oxi ston SATA driver. O
sygkekrkimenos doylevei apsoga se para polla mixanimata (kai me paromoio me
to diko soy chipset) kai den exei logo na min doylevei sto diko soy.

Episis, den xreiazetai na energopoihseis to DMA me to xeri.

Ti kernel exeis? Isos mia allagh kernel na edeixne kati, alla amfibalo
idiaitera gia kati tetoio. Ean o diskos soy leitoyrgei synexos otan anigeis
to kmail tote den einai thema driver alla thema fortomenoy systimatos.
Koitakse ean trexei tipote allo parallila kai xrhsimopoiei to disko.

Kane kai mia dokimi:

dd if=/dev/zero of=~/koko bs=1024000 count=300 conv=fdatasync

gia na deis ti xronoys bgazei o diskos.

<<V13>>