howto identify failed RAID disk

Haris Alatas haris at crack.gr
Wed Sep 19 09:35:59 EEST 2007

Alexandros Papadopoulos wrote:
> Μια απορία που έχω εδώ και καιρό είναι η εξής:
>
> Έστω ότι έχουμε ένα μηχάνημα με (μεταξύ άλλων) 3 SATA δίσκους σε
> συστοιχία RAID-5 με software raid (mdadm κτλ).
>
> Χαλάει ο ένας. Βλέπουμε στο /proc/mdstat ότι πχ έχει χαλάσει ο /dev/sde.
>
> Πώς ξεχωρίζουμε ποιος είναι αυτός ο δίσκος μέσα στο κουτί (από φυσικής
> άποψης) ώστε να αντικαταστήσουμε τον σωστό και να μη ρισκάρουμε να
> πάρουμε στο χέρι όλο το array?
>
> Να φανταστώ πως το παραπάνω πρόβλημα λύνεται προληπτικά με κάποιο
> κόλπο του udev, το οποίο δυσκολεύει λόγω του ότι οι δίσκοι πατάνε πάνω
> [...]
Σαν καλοί admins που είμαστε, έχουμε ήδη διαβάσει το Manual του Mobo και
απλώς γνωρίζουμε ποιος είναι ο e δίσκος :-) Δεν πάνε με την σειρά; Ο
πρώτος στο sata είναι ο sda, ο δεύτερος ο sdb και πάει λέγοντας. Έτσι
είναι ή μου διαφεύγει κάτι; Εσύ για να έχεις e λογικά θα πρέπει να έχεις
5 δίσκους right?