Gkrinia: mail clients

Antonios Christofides anthony at itia.ntua.gr
Tue Sep 18 17:16:19 EEST 2007

Έχω χρησιμοποιήσει mutt επί πολλά χρόνια. Καλός είναι, πλην όμως έχει
διάφορα προβλήματα: δεν λειτουργεί σωστά το flowed format στα
utf-8, δεν μπορείς να συμβουλευτείς τα email σου την ώρα που γράφεις
ένα email (εκτός αν το postpone ή αν ξεκινήσεις άλλο mutt, και
αμφότερες οι λύσεις είναι λίγο χάλια), και χωρίς να το έχω ψάξει πολύ
πιστεύω ότι δεν έχει καλό address book.

Ο thunderbird είναι καλούλης αλλά έχει εντελώς άθλιο address book. Δεν
έχει κατηγορίες, και δεν μπορείς να δεις τα contact σου με last name,
first name (έλεος!).

Το kmail είναι ό,τι καλύτερο, με καλό address book και πολύ ωραία
features (keyboard shortcuts, filtering/limiting, πολύ εύκολα
προσδιορίζεις folder από το πληκτρολόγιο όταν move) αλλά το imap
backend του είναι άθλιο. Μιλάμε για άθλιο. Όταν ανοίγεις ένα folder
αρχίζει για άγνωστο λόγο να κάνει ένα σωρό downloads ταυτόχρονα, και
το ίδιο κάνει κάθε φορά που μπαίνεις σ᾽ ένα μήνυμα. Για να κουνήσεις
ένα μήνυμα σε άλλο folder κάνει download, upload, download. Και φυσικά
κρασάρει. Στο disconnected imap δεν το συζητάω, κρασάρει τόσο ώστε
απλά δεν είναι χρησιμοποιήσιμο. Στο απλό imap κάτι πάει κι έρχεται,
αλλά κρασάρει σαφώς περισσότερο απ᾽ ό,τι περιμένεις από μια εφαρμογή
με μίνιμουμ βαθμό αξιοπρέπειας. Επίσης, δεν υποστηρίζει NNTP.

Το evolution έχει καλό address book, πλην όμως αποθηκεύει τα αρχεία
του σε τόσο μυστήριο συνδυασμό από databases που βρίσκονται μέσα στο
~/.evolution και στο ~/.gnome που δεν ξέρω τι μου γίνεται. Το να
συγχρονίζω το address book μου αυτόματα μεταξύ δύο υπολογιστών είναι
πρακτικώς αδύνατο. Άσε που κρασάρει.

Έχω δοκιμάσει και gnus, αλλά αποφάσισα τελικά να φύγω απ᾽ τον emacs,
οπότε δεν μ᾽ ενδιαφέρουν ούτε τα ανταγωνιστικά του ούτε κάποιος άλλος
mailer που να πρέπει να διαβάσω 18 τόμους man pages πριν μπορέσω να
λάβω email.

Υπάρχει καμιά εφαρμογή που να ρουφάει λιγότερο;