2 DSL

Apollon Oikonomopoulos apoikos at csl.mech.ntua.gr
Fri Sep 14 09:58:42 EEST 2007

Νίκος Καζαντζάκης wrote:
> Paidia kalimera,
>
> Diathetw 2 ADSL grammes ston idio provider kai tha ithela na rwtisw an
> gnwrizei kaneis gia to an iparxei i dinatotita na tis xrisimopoiw kai
> tis 2 mazi gia na diplasiasw to bandwidth.
>
> Me ligo googling pire to mati moy kati orous opws DSL multilink kai DSL bonding
>
> Gnwrizei kapoios perissotera epi toy thematos?

Καλημέρα

Εφόσον είναι στον ίδιο provider θα μπορούσες ενδεχομένως να τους
ρωτήσεις αν παρέχουν υπηρεσία multilink για DSL. Επειδή όμως κατά πάσα
πιθανότητα δε θα σου κάνει (ή δε θα παρέχουν, ή θα είναι ακριβή),
μπορείς να το κάνεις και αλλιώς:

Υπάρχει υποστήριξη στον πυρήνα του linux για το λεγόμενο equal cost
multipath routing. Με την επιλογή αυτή ενεργοποιημένη και το πακέτο
iproute2, μπορείς να ορίσεις τη default gateway σου ως εξής:

    ip route add nexthop via 192.168.1.1 weight 1 nexthop via
192.168.1.2 weight 2 ...

όπου 192.168.1.{1,2,...} οι ip's των DSL modems σου και το weight το
επιλέγεις ανάλογα με τις ταχύτητες των γραμμών, ώστε ο λόγος των weights
να αντιστοιχεί στο λόγο των ταχυτήτων τους.

Ωστόσο πρέπει να γνωρίζεις ότι το balancing που κάνει κατ' αυτόν τον
τρόπο το κάνει χρησιμοποιώντας ως κλειδί την τριπλέτα (source IP,
destination IP, TOS field), επομένως 1 + 1 Mbps < 2 Mbps.

Επίσης, προσωπικά μου είχε δουλέψει σωστά μόνο όταν απενεργοποίησα το
equal cost multipath with caching support από τον πυρήνα (άφησα δηλαδή
σκέτο το equal cost multipath). Γενικά χρειάστηκε κάποια recompiles του
πυρήνα με διάφορες επιλογές και αρκετό debugging για να δουλέψει σωστά.

Μερικές πηγές που μπορείς να συμβουλευτείς:
* http://lartc.org/ - Linux Advanced Routing and Traffic Control Howto
* http://www.ssi.bg/~ja/ - Τα patches του Julian Anastasov για το
σύστημα δρομολόγησης του linux

Καλή τύχη ;-)