Σειρά εκτέλεσης των cronjobs

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Mon Oct 29 22:23:36 EET 2007

On Mon, 2007-10-29 at 19:19 +0200, V13 wrote:

> Basika, h dikia moy aporia einai: ti apagoreyei ton cron na ta ksekinisei
> kai ta 2 parallila? Ase poy exo tin entyposi pos ayto ginetai telika.
>
> Pros arxiko apostolea:
>
> An theleis na treksoyn me mia seira, balta se mia gramh kapos etsi:
>
> */5 * * * * root /usr/lib/sa/sa1 1 1 ; su cacti -c "/usr/bin/php /usr/share/cacti/poller.php > /dev/null 2>&1"
>
> Ap'oti fainetai se endiaferei perissotero to na ksekinisei to ena otan
> tha teleiosei to allo kai oxi to na ksekinisei amesos meta (p.x. sto
> epomeno millisecond), opote theleis kati san to parapano h kapoia
> [...]

Μετά από ώριμη σκέψη καταλήγω στο ότι το crond κάνει πάρα πολύ καλά και
δεν τηρεί σειρά προτεραιότητας με οποιοδήποτε κριτήριο στο /etc/cron.d,
αλλά εφαρμόζει ακριβώς το πρόγραμμα εκτέλεσης όπως έχει οριστεί από τον
χρήστη. Αν υπήρχε και στο cron.d σειρά προτεραιότητας, τότε όσοι για
παράδειγμα θα ήθελαν να εκτελέσουν δύο cronjobs διάρκειας 1 min το
καθένα ακριβώς στις "22:05, 22:10, 22:15 κ.ο.κ.", απλά θα έπρεπε να
«κόψουν το λαιμό τους».

Φυσικά, το γιατί χθες δεν μπορούσα να βρω λύση, ενώ σήμερα είναι όλα
"too obvious" θα πρέπει να με απασχολήσει κάποια στιγμή. :)

Τελικά θα προτιμήσω τη λύση του καταλόγου /etc/cron.5min επειδή είναι η
πιο καθαρή για κάποιον που θα ρυθμίσει κάτι τώρα και θα το ξανακοιτάξει
σε 3 μήνες... Εξάλλου το χρονικό διάστημα των 5 λεπτών έχει γίνει αρκετά
σημαντικό λόγω cacti (πρώην) και τώρα του munin, οπότε νομίζω πως του
αξίζει ένας ειδικός κατάλογος cron.