Πρόβλημα με backquote σε Slackware 12.0

Αλέξανδρος Διαμαντίδης adia at hellug.gr
Sun Oct 28 17:57:17 EET 2007

* Giorgos Keramidas [2007-10-27 22:03]:

> Γράφεις όντως ` αντί για το χαρακτήρα "`";

Μάλλον γράφει "`" = ` = U+1FEF GREEK VARIA (δηλ. ο ελληνικός τόνος
βαρεία) - ο οποίος στην εμφάνιση είναι ακριβώς ίδιος με το "`" = ` =
U+0060 GRAVE ACCENT (δηλ. ο λατινικός τόνος βαρεία). Βέβαια οι δύο
χαρακτήρες είναι ισοδύναμοι σύμφωνα με το Unicode, αλλά αυτό δε σημαίνει
ότι για το shell είναι ίδιοι.

Για τη μετατροπή από "`" σε ` φταίει η χρήση webmail - προφανώς οι
σελίδες του freemail.gr χρησιμοποιούν ISO-8859-7, που δεν περιέχει το
συγκεκριμένο χαρακτήρα, και ο browser αναγκαστικά το στέλνει ως HTML
character reference. Αυτό βέβαια δεν ήταν και τόσο κακό τελικά γιατί μας
επέτρεψε να καταλάβουμε τι γίνεται ;-)

Είναι θέμα πληκτρολογίου πιστεύω - Κώστα, κάπου έχεις ενεργοποιήσει
πολυτονικό πληκτρολόγιο, και όταν πατάς το πλήκτρο του backquote βγαίνει
βαρεία.  Αλλά μου φαίνεται πολύ περίεργο... έχεις το ίδιο πρόβλημα και
με το πληκτρολόγιο γυρισμένο στα Λατινικά, ε; Εντάξει, πες ότι αν το
έχεις στα Ελληνικά, δικαιολογείται ίσως (αλλά με αρκετό ζόρι) να
βγάζει βαρεία - αλλά και σε λατινικό πληκτρολόγιο;

Αν δε χρειάζεσαι πολυτονικό, ίσως είναι καλύτερα να το απενεργοποιήσεις
- ψάξε στο /etc/X11/xorg.conf για μια γραμμή της μορφής

        Option  "XkbVariant"    ",polytonic"

και απλώς βάλε ένα # στην αρχή για να τη βάλεις σε σχόλιο και να
απενεργοποιηθεί. Μετά, απλώς κάνεις επανεκκίνηση στο Χ.

Αλέξανδρος