Re: εθελοντές για bug που σχετίζεται με χειρισμό keyboard σε GTK?

ndemou at gmail.com ndemou at gmail.com
Wed Oct 10 16:07:16 EEST 2007

> Care to explain WHY?

επειδή έχω μεγάλη εκτίμηση στο πρόσωπο σου (το ηλεκτρονικό
τουλάχιστον) ναι (αν και μετά απο πολλές μέρες που η RealLife(TM) με
κράτησε μακριά απο τις mailing lists και όχι μόνο): Πάθος και έλλειψη
προσωπικής εμπειρίας.

Πάθος:  Μοιάζεις παθιασμένος με το θέμα, χρησιμοποιείς έντονη γλώσσα
ενώ αντίθετα απο το συνηθισμένο κάνεις ένα σωρό λάθη

Έλλειψη προσωπικής εμπειρίας: δεν σ' έχω δει να γράφεις οτιδήποτε
εκτός απο λατινικούς χαρακτήρες. Προφανώς δεν κάνεις keyboard layout
switching. Προφανώς δεν έχεις ζήσει την ενόχληση για την οποία μιλάμε

> Den eipa pote oti den einai spastiko na mhn douleyoun ta accelerator keys
> otan exeis diaforetiko keyboard layout *otan exeis synh8isei ta panta na
> leitourgoun opws sta windows kai perimeneis windows-compliant symperifora*.

Windows behaviour has nothing to do with it - Υπάρχει κάτι θεμελιωδώς
λάθος στο να μην δουλεύει ΚΑΝΕΝΑ shortcut όταν αλλάζεις keyboard
layout διότι [εκτός απο σπάνιες εξαιρέσεις] δεν μπορείς να επιλέξεις
να μην αλλάξεις keyboard layout. Συνεπώς η εν λόγω συμπεριφορά
καταλήγει να σου στερεί κάποια λειτουργικότητα και αυτή η στέρηση δεν
έχει να κάνει με το πιο operating system behaviour έχεις συνηθίσει ή
προτιμάς ή περιμένεις[1]

> Eipa oti :
>
> 1) KAI oi dyo symperifores einai eksisou synepeis.

δεν έχω σχολιάσει επειδή δεν με νοιάζει αν με κάποιο μέτρο η "σπάσε
μου τα νευρά" συμπεριφορά μπορεί να θεωρηθεί περισσότερο ή λιγότερο
συνεπής. Απο τη στιγμή που παιδεύει μία ομάδα χρηστών χωρίς να
εξυπηρετεί καμία άλλη είναι bug και αξίζει να διορθωθεί σε Ν μήνες ή
χρόνια ή αιώνες ή ...

> 2) H non-windows compliant symperifora den einai ka8olou pio paralogh apo
> thn apaithsh twn eksellhnismenwn windows na pathseis nte kai kala
> Alt+Ελληνικο χαρακτηρα ws shortcut.

μην ορκίζεσαι: τουλάχιστον σε MS office κάτω απο MS windows το Alt+m
είναι το ίδιο με Alt+μ (κάνω και μια σύντομη δοκιμή εδώ και τώρα σε
access 2003 κάτω απο windows server 2003 και βλέπω ότι ισχύει το ίδιο:
Alt+"a" σε πάει στο μενού _α_ρχείο, "g" ενεργοποιεί την επιλογή
Εξα_γ_ωγή και φυσικά το ίδιο με Alt+"α" και "γ").  Η Microsoft λοιπόν
επέλεξε (στην ναυαρχίδα των προϊόντων της με την οποία έρχεται σε
επαφή η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου) να δουλεύουν τα shortcuts
ανεξάρτητα layout. Όποιος νομίζει ότι είναι τυχαίο να μας το πει να
γελάσουμε.

----------------------------

ακολουθούν απαντήσεις σε κάνα δυο σχετικά σημεία που έθιξες σε άλλα
posts του ίδιου thread:

> Me thn idia logikh omws mporei kapoios na pei oti otan kanoyme localize ta
> panta xarin usability, giati na kratame sta8era ta shortcut keys? To
> Ctrl-C(ancel) p.x  8a mporouse kallista na ginei Ctrl-A(kyrwsh).

δεν είναι καθόλου το ίδιο.

Α)
στην περίπτωση του localize η λειτουργία υπάρχει και στο εξελληνισμένο
και στο αγγλικό πρόγραμμα
στην περίπτωση του bug η λειτουργία εξαφανίζεται όταν είσαι σε greek KB layout

Β)
στην περίπτωση του localize οι ανάγκη για switching μεταξύ των δύο
καταστάσεων είναι τυπικά από σπάνια έως μηδενική (αντε να είσαι
τεχνικός και να πηγαίνεις απο πελάτη σε πελάτη αλλά και πάλι δεν είναι
κάτι που αλλάζει απο δευτερόλεπτο σε δευτερόλεπτο - ούτε καν απο λεπτό
σε λεπτό)
στην περίπτωση του bug το switching γίνεται τυπικά πάρα πολύ συχνά
(όταν κάνεις post ένα email στην LGU μπορεί να γίνεται άνετα κάθε λίγα
δέκατα του δευτερολέπτου - αν δεν με πιστεύεται διαβάστε την
προηγούμενη πρόταση). Δεν γνωρίζω ανθρώπινα όντα που να μπορούν να
κάνουν retrain τις αντανακλαστικές τους κινήσεις μέσα σε λίγα msec
> [...]

> me to KDE kai to GNOME sto stoma, gnwrizoun oti sto X11 poly apla DEN
> yparxei "copy/cut/paste" me thn ennoia kai thn leitourgikothta twn windows,
> oso ki an prospa8ei h kdelib kai ti-sto-diaolo-xrhsimopoiei-to
> -gnome na mas
> peisoun gia to anti8eto. Sto X11 yparxei apla enas selection buffer. To
> select ("copy") ginetai me markarisma me to aristero plhktro tou pontikiou,
> to paste ginetai me to mesaio koumpi pou exoun ola ta pontikia sta UNIX
> workstations, kai to "cut" ginetai me selection + backspace. Oute ^C, oute ^V.

γιατί έχεις κολλήσει στο ctrl-C και το ctrl-V το οποίο είναι απλά ένα
παράδειγμα. Ότι λέμε ισχύει και για τα ctrl-P, ctrl-A, ctrl-X και όλα
τα υπόλοιπα ctrl+something. Ειδηκά το Ctrl-C/V/X μάλιστα δεν είναι και
το τέλειο παράδειγμα μιας και υπάρχει εναλλακτική

[1] Εκτός αν θες να μας πεις πως: "εμείς οι βετεράνοι του Unix είμαστε
ολιγαρκείς και δεν έχουμε μάθει να περιμένουμε πολλά απο το user
interface και ως εκ τούτου δεν μας ενοχλεί αυτή η συμπεριφορά και αφού
δεν μας ενοχλεί δεν είναι bug". Σε αυτή την περίπτωση μπράβο σας αλλά
αφήστε εμάς να έχουμε περισσότερες απαιτήσεις.