RPM orphans

Sarantis Paskalis paskalis at di.uoa.gr
Tue Oct 9 23:08:48 EEST 2007

On Mon, Oct 08, 2007 at 06:23:08PM +0300, Theodore Lytras wrote:
> Ο τίτλος είναι ίσως παραπλανητικός. Η απορία μου είναι η εξής:
> Σε μια RPM-based διανομή, υπάρχει τρόπος να βρώ ποιά RPMs ΔΕΝ
> "εξαρτούν" άλλα RPMs? RPMs δηλαδή τα οποία να μπορώ να αφαιρέσω χωρίς
> να "σπάσουν" dependencies.  Νομίζω ο σκοπός του παραπάνω είναι
> προφανής. Αυτό που δεν ξέρω είναι αν μπορώ αυτόματα με κάποιο τρόπο να
> πάρω μια λίστα των RPM αυτών, ώστε να αφαιρέσω αυτά που δε μου
> χρειάζονται...
> Thanks in advance,
> Θοδωρής

Σε διανομή Fedora (και φαντάζομαι τις προερχόμενες από αυτή) υπάρχουν τα
yum-utils και το προγραμματάκι package-cleanup.

Η παράμετρος --orphans επιστρέφει αυτά που δεν αντιστοιχούν πλέον σε
κάποιο repository.  Αυτό που μάλλον θέλεις είναι το --leaves που δίνει
τις βιβλιοθήκες που δεν έχουν rpms εξαρτώμενα από αυτές.

-- Sarantis