Backup on DVD [OT]

DJ Art djart at linux.gr
Mon Nov 26 12:51:42 EET 2007

On Monday 26 November 2007, Harris Kosmidhs wrote:
> Μια ερώτηση για όποιους γνωρίζουν.
>
> Κάθε μήνα παίρνω backup διάφορα αρχεία μου σε DVD. Τί είδος DVD να
> χρησιμοποιώ; DVD-R ή DVD+R ;
>
> Νομίζω είχα διαβάσει ότι τα +R είναι καλύτερα για ταινίες (DVD video)
> και τα -R για data. Ή τελικά είναι ασήμαντες οι διαφορές;

Υπάρχουν 2 παράμετροι.

1) Η πιο σημαντική παράμετρος είναι με ποιόν τύπο από τους 2 το recorder
σου τα πάει καλύτερα.

Για παράδειγμα, μετά από πολύμηνες δοκιμές και μετρήσεις της ποιότητας
(error rate) στα dvds που γράφει το δικό μου γραφτήρι, κατέληξα στο
ίδιο συμπέρασμα στο οποίο είχανε καταλήξει οι reviewers των reviews που
διάβαζα πριν το αγοράσω: στο ότι τα πάει γενικώς καλύτερα με τα +R.

2) Πήγαινε εδώ: http://fy.chalmers.se/~appro/linux/DVD+RW/

Και διάβασε στο τέλος τέλος της σελίδας την απάντηση στην ερώτηση "What
does plus in DVD+RW/+R stand for?"

Επίσης το "plus" στην ερώτηση είναι link προς τα εδώ:
http://www.cdfreaks.com/reviews/Why-DVDRW-is-superior-to-DVD-RW

Είναι αρκετά πλήρες.

Το ρεσουμέ είναι πως τα +R(W) είναι κατάλληλα για διακοπτόμενες εγγραφές
και πως έχουν το addressing information ΠΑΝΩ τους.

Ο τύπος στη σελίδα το αναλύει πολύ περισσότερο, ΑΛΛΑ ξεχνάει να αναφέρει
πως ΟΛΕΣ οι εγγραφές είναι διακοπτόμενες: όταν το γραφτήρι λέει πως
δήθεν γράφει με 16x, στην πραγματικότητα ξεκινάει με 4x στους μέσα μέσα
sectors και αυξάνει σταδιακά όσο βγαίνει προς τους πιο έξω. Στις
αλλαγές ταχύτητας, π.χ από 4x σε 6x, από 6x σε 8x, κ.ο.κ, το γραφτήρι
κάνει ακριβώς ό,τι θα έκανε και σε περίπτωση buffer underrun. Δηλαδή,
σταματάει το γράψιμο, διαβάζει, κάνει έναν έλεγχο για το αν
θέλει/μπορεί/πρέπει να αυξήσει την ταχύτητα εγγραφής και μετά
συνεχίζει.

Οπότε, είναι σχεδόν σα να λέμε να προτιμάς +R με κλειστά τα μάτια ....

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>
Q: Εθελοντής ή θεατής ?