grub console στο boot

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Thu Nov 15 04:17:30 EET 2007

On Sun, 2007-11-11 at 22:58 +0200, Θοδωρής Λύτρας wrote:
> Συγνώμη για το αφελές της ερώτησης:
>
> Πως μπορώ από ένα CD του ubuntu (ή οποιασδήποτε άλλης διανομής) να μπουτάρω
> ένα linux εγκατεστημένο στο σκληρό δίσκο, στον οποίο όμως το MBR απουσιάζει
> (λόγω επανεγκατάστασης windows)???
>
> Προφανώς χρειάζεται να ξεκινήσω grub console από το grub του CD (ώστε να δώσω
> τον kernel, το initrd και την εντολή boot). Πως γίνεται όμως αυτό? Πατάω ESC,
> και μου βγάζει ένα "boot: ". Πατάω c και δε μου βγάζει την κονσόλα του (αυτή
> με το "grub> " prompt). Δεν υπάρχει τρόπος μέσα από ένα CD του ubuntu? Πρέπει
> να φτιάξω ένα ειδικό rescue CD?

> [...]

Εφόσον το grub.conf (menu.lst) υπάρχει σε κάποιο partition, μπορείς να
γλιτώσεις λίγο χρόνο από την πληκτρολόγηση των "kernel", "initrd" κτλ
εγκαθιστώντας τον grub ξανά στο MBR απ'ευθείας από το grub prompt.

Είχα διαβάσει για τον παρακάτω τρόπο κάπου στο ιντερνετ παλιότερα και
πρόσφατα το δοκίμασα στην πράξη και δουλεύει μια χαρά.

Από το GRUB prompt:

1 -- Τρέχεις το παρακάτω για να βρεις μια εγκατάσταση του GRUB σε κάποιο
partition:

  find /boot/grub/stage1

ή αν έχεις ξεχωριστό /boot partition, δώσε:

  find /grub/stage1

βγάζει το output (για παράδειγμα):

  (hd1,0)

Δηλαδή, 2ος δίσκος (1), 1ο partition (0)

2 -- Ορίζεις το παραπάνω partition ως "root device", ώστε να μπορούν να
ισχύουν τα relative paths των kernel/initrd κτλ, τα οποία είναι ήδη
γραμμένα στο (hd1,0)/grub/grub.conf (θεωρούμε ότι είναι σωστά γραμμένα).
Οπότε δίνεις:

  root (hd1,0)

3 -- Εγκαθιστάς το GRUB στο MBR του δίσκου από τον οποίο μπουτάρει το
computer, πχ τον πρώτο δίσκο (hd0 κατά την ονοματολογία του GRUB):

  setup (hd0)

Κανονικά θα πρέπει στο επόμενο reboot να είναι όλα κανονικά.

ΥΓ: Αν στο μηχάνημα υπάρχουν 2 δίσκοι, ο ένας (X) πάνω σε PCI controller
και ο άλλος (Y) πάνω στον onboard controller της μητρικής, τότε ο GRUB
βλέπει ως πρώτο τον Υ, ενώ το Linux θεωρεί ως πρώτο τον Χ. Αυτό τώρα τι
νόημα έχει;