Re: Περί UPS

ndemou at gmail.com ndemou at gmail.com
Wed Nov 14 14:01:55 EET 2007

On 11/14/07, George Notaras <gnot at g-loaded.eu> wrote:
> Για κάποιον που [...] χρειάζεται απλά μια λύση
> για προστασία από {υπερ|υπο}τάσεις [...] νομίζω
> ότι είναι υπέραρκετό.

Στα περί προστασίας υπάρχει ένα θέμα:

όταν πριν λίγα χρόνια είχαμε γεμίσει τροφοδοτικά της πλάκας που
σκάγανε με το παραμικρό έκανα ένα πείραμα στο εργαστήρι μας: πήρα 3-4
τροφοδοτικά της πλάκας (συνδεμένα με μια βατική αντίσταση στα 5V ώστε
να νομίζουν ότι έχουν φορτίο για να λειτουργούν) και τα συνέδεα σε μια
μεγάλη μπαλαντέζα (αυτές με το καρούλι που έχουν στα εξοχικά). Μετά
άρχιζα να παίζω το φις μέσα στη πρίζα. Κάθε τροφοδοτικό καιγόταν μέσα
σε 1 λεπτό το πολύ. Αυτό δεν μου έκανε εντύπωση (το πρόβλημα ήταν
γνωστό). Το κακό όμως και αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι

   ΔΟΚΙΜΑΣΑ ΕΝΑ ΜΕ UPS ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΗΚΕ!

Ίσως να καιγόταν στατιστικά πιο δύσκολα αλλά φοβόμουν μην καεί και το
UPS και δεν συνέχισα τις δοκιμές (το UPS αντίθετα απο τα P/S ήταν
εκτός εγγύησης). Το UPS ήταν ένα τυπικό φθηνιάρικο της εποχής.

Draw your own conclusions από τα παραπάνω αλλά εγώ σαν ηλεκτρονικός
θεωρώ ότι οι περισσότερες φθηνές κατασκευές κάνουν μεγάλες
παραχωρήσεις στην πληρότητα και ποιότητα κυκλώματος και υλικών διότι
_έχει_ επιχειρηματικό νόημα. Ούτως ή άλλως το μόνο που θα καταφέρουν
με την ποιοτική λύση είναι να αυξήσουν το κόστος χωρίς να μπορούν να
δείξουν την βελτίωση στα features/specs και επειδή δεν έχουν και
κανένα άγχος να προστατέψουν το όνομα τους στην αγορά καταλήγουν πως
το φθηνότερο που απλά δουλεύει υπό Κ.Σ. είναι το καλύτερο.

Δυστυχώς κανένας οργανισμός δεν υποχρεώνει τους κατασκευαστές να
κάνουν πέντε έξι tests σε λίγο πιο ακραίες συνθήκες για να καταλάβουμε
αν εκτός απο την βασική λειτουργία έχουμε και κάποια προστασία. Σαν
αποτέλεσμα είμαστε αναγκασμένοι να αγοράζουμε τυφλά με μοναδικό
κριτήριο τη φήμη του Brand.