hardware raid

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Sat Nov 3 17:28:18 EET 2007

V13 wrote:
> Aloha,
>
>   Kserei kaneis ean yparxei kapoios standard (h esto non-standard) tropos me
> ton opoio na mporeis na katalabeis apo makria oti to hardware raid soy exei
> problima? (se linux)
Πονεμένη ιστορία.

Υπάρχουν οι παρακάτω τρόποι

1) IPMI. Υπάρχει μόνο στους ακριβούς servers, και είναι γενικό out-of-band
management protocol. Κάνει παπάδες αλλά μέχρι στιγμής όπου έχω δοκιμάσει με αυτό
hardware raid monitoring φτάνει μέχρι το σημείο να μου πεί στα logs "εεε, κάτι
έγινε". Το τι σκατά έγινε τώρα βρες το μόνος σου. Η μεταβλητή κάτι μπορεί να είναι
έσκασε ο δισκος,τελείωσε το rebuild, γέμισαν τα logs του adapter κτλ

2) Εργαλεία ειδικά για το raid
Εδώ κυριαρχούν τα megacli, megaraid για LSI γενικώς megasomething controllers. Οι
συγκεκριμένοι controllers γίνονται rebrand από όλη την γκάμα των κατασκευαστών και
αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της high-end αγοράς. Αν και δύστροπα εργαλεία κάνουν
ότι θες σε ότι αφορά το raid. Ειδικότερα για κάποιες γκάμες megaraid controllers
παίζει και το amrstat

Επίσης υπάρχουν εργαλεία για το fusionmpt driver αν και δεν τα έχω δοκιμάσει.
Για τους adaptec μία εποχή έπαιζε το afacli και το StorMan

Τώρα για τους low-end hardware raid controllers δεν θα βρείς εύκολα εργαλεία. Ο
λόγος είναι οτι μιλάμε για controllers που δεν είναι pure hardware raid αλλά
κυρίως software raid και που χρησιμοποιούν τον driver και τους κύκλους της CPU για
να κάνουν την δουλειά τους. Εάν έχεις πέσει σε τέτοιου είδους controllers καλύτερα
να κάνεις software raid παρά να τους χρησιμοποιήσεις. Και λιγότερο αξιόπιστοι
είναι και πιο αργοί.

>   Se mia dokimi poy ekana (adaptec hw raid 5) ksylosa ena disko eno to systima
> doyleve kai den allakse tipota apolytos.

Γενικώς νομίζω το google και μερικά lspci -vvv ίσως να βοηθήσουν να βρεις ακριβώς
τι εργαλείο κάνει monitor τον controller σου.

--
Alexandros Kosiaris     Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074