usb hard disk / ext3 partition - permissions change automatically(!) from read-write to read only - ubuntu-feisty & debian-testin

Manolis Kiagias sonicy at otenet.gr
Wed May 30 17:34:19 EEST 2007

ndemou at gmail.com wrote:
> ενδιαφέρον πρόβλημα όντως: Παραθέτω κάποια ενδιαφέροντα [μη προσωπικά
> :-P] δεδομένα από προσωπικό email του Ηλία όπου ένας άλλος χρήστης
> αναφέρει το ίδιο πρόβλημα σε ίδιο δίσκο προσθέτοντας όμως και κάμποσα
> σχετικά event logs που ρίχνουν φως στην κατάσταση (σε αναμονή του
> dmesg απο Ηλία). Έχω προσθέσει και το τι πρόσεξα/ψυχανεμίζομαι εγώ ο
> μη ειδικός.

> μπα? many Ι/Ο errors?

> χμμ... *μάλλον* ο δίσκος προσπαθεί να κάνει spinup και μέχρι να το
> κάνει ο kernel επιμένει να του ζητά δεδομένα

> [...]
Α!!! Αυτό χτύπησε ένα καμπανάκι. Το έχω πάθει (με διαφορετικό τρόπο) σε
κάποιο πρόβλημα τροφοδοσίας που είχα σε σκληρό δίσκο. Φαντάζομαι θα
μπορεί να συμβεί και αν ο δίσκος έχει κάποιο bad sector σε κρίσιμο
σημείο και καθυστερεί να ανταποκριθεί. Δεν ξέρουμε βέβαια δεν συμβαίνει
αυτό στον Ηλία, όμως είναι αν είναι πράγματι ασυμβατότητα ή κάποιου
είδους bug στον πηρύνα σχετικά με το συγκεκριμένο δίσκο ίσως μπορέσει να
το ξεπεράσει χρησιμοποιώντας την hdparm και ενδεχομένως μειώνοντας το
DMA mode που χρησιμοποιεί το kernel. Αυτό μπορεί να γίνει και μέσα από
το bios ενδεχομένως.