Eggrafh megalou arxeiou se DVD

Stelios Bounanos sb-lst at enotty.net
Fri May 18 12:13:48 EEST 2007

> Έψαξα κάτι προηγούμενα DVD backup μου και είδα ότι εκεί έχω αρχεία 2.4GB
> και βάλε.
> Βασικά τη διαδικασία που περιγράφω την είχα κάνει και στο παρελθόν και
> έγραψα έτσι τα DVD (σχεδόν 90% απο Linux τα έκαψα).
> Οπότε και όταν είδα αυτό το λάθος λέω, ε προφανώς δεν το είχα κάνει
> έτσι! Αλλά με εντυπωσίασε το λάθος!.

Έχεις δοκιμάσει packet writing (με CONFIG_PACKET στον kernel και mkudffs &
pktstat, που είναι όλα στο πακέτο udftools στο Debian)?

Επίσης, αν το drive σου το υποστηρίζει, μια ακόμα πιο απλή λύση είναι το
dvd-ram, όπου κάνεις mkfs.whatever και mount κατευθείαν το device και
λογικά δε θα πρέπει να υπάρχουν προβλήματα με το μέγεθος των αρχείων.
Χρησιμοποιώ εδώ και πολλούς μήνες ενα dvd-ram δισκάκι με ext2 που του
αλλάζει τα φώτα κάθε μέρα το rsync και, απ' οτι φαίνεται, πρώτα θα
ψοφήσει το drive απο τα πολλά seeks.  Τα dvd+rw δισκάκια δεν ήταν τόσο
ανθεκτικά με packet writing.

> Απο την άλλη και split σε 500ΜΒ να το κάνω το ίδιο είναι. Αφήστε που
> έχεις λιγότερες πιθανότητες να έχεις πρόβλημα στο restore αν έχεις
> κανένα CRC error στο DVD.

Αν έχεις λόγο να ανησυχείς ιδιαίτερα για αυτό (π.χ. τα dvd είναι το μόνο
backup που έχεις) πρέπει να αποφύγεις compression / encryption
(δυστυχώς).  Μπορεί επίσης να είναι καλή ιδέα να βάλεις redundancy στα
δεδομένα. Ένα γρήγορο apt-cache search δείχνει τα εξής:

ras - Adds redundancy files to archives for data recovery
par2 - Parity Archive Volume Set, for checking and repair of files

Το par2 ξέρω οτι δουλεύει (σε δοκιμές τουλάχιστον) και είναι γρήγορο σε
σχέση με το χρόνο που παίρνει όλο το backup.  Για 10% redundancy θα το
έτρεχες κάπως έτσι:

par2 c -r10 -n1 foo.tar

Μετά μπορείς να κάνεις μερικές ζημιές στο foo.tar και (με ακέραια τα
par2 αρχεία) να το διορθώσεις με:

par2 r foo.par2

rgds,
/-sb.