BSD & journalling file systems (was: Re: netfilter - pf (was: Re: OpenBSD))

Fanis Dokianakis madf at hellug.gr
Fri May 18 10:33:43 EEST 2007

> Ε, για να χαλαρώσουμε λίγο :P
>
> Στο FreeBSD έχει γίνει port ήδη το ZFS του Solaris (στο Linux δεν
> υπάρχει καν ακόμα port του ZFS, αλλά ας μην είμαστε απαισιόδοξοι).

Έχω ασχοληθεί αρκετά με το ZFS και μπορώ να πώ ότι εντυπωσιάστηκα με την
SUN. Μετά από τόσο καιρό με ένα άχρηστο και πάναργο Filesystem, ανέπτυξε
και ένα καλό.

Στο freebsd έχει γίνει port του codebase του ZFS από το opensolaris, κάτι
που δεν είναι δυνατόν να γίνει στο linux λόγω του licence. Όμως υπάρχει
FUSE implementation [1] για το zfs που προσπαθεί να καλύψει αυτό το κενό
συμβατότητας. Πάντως εάν θεωρείτε μεγάλη εφεύρεση το ZFS να σας θυμίσω ότι
άλλα *nix από αρχές του 90 και το linux εδώ και 6 χρόνια με το
Linux-Raid+LVM2 κάνουν τα ίδια (εκτός από το checksumming).
Linux-Raid+LVM2+XFS FTW...

> Η πρώτη functional παρουσίαση του ZFS σε BSD έγινε το Νοέμβρη του 2006,
> στο Μιλάνο (EuroBSDCon 2006), και ήδη είναι σε code freeze το CVS HEAD
> branch, για να βγει το πρώτο επίσημο release με το ZFS, το gjournal GEOM
> pluggable module για UFS, το πιο γρήγορο MP-safe networking stack που
> υπάρχει για BSD αυτή τη στιγμή, τον scheduler SCHED_ULE που ανέφερε
> παλιότερο email μου (βλ. MySQL benchmarks και βελτιώσεις που έγιναν
> μεταξύ Linux & FreeBSD με ιδιαίτερα πολιτισμένο, και αποδοτικό τρόπο και
> για τα δυο συστήματα), κι ένα σωρό άλλα «καλούδια».
Το Freebsd είναι εξαιρετικά γρήγορο και συμφωνώ ότι έχουν γίνει πολλές
βελτιώσεις στις πρόσφατες εκδόσεις. Αλλά το openbsd είναι ΑΡΓΟ.

> «Γενικά τα BSD» δεν είναι *τόσο* άχρηστα όσο υπονοεί ο αφορισμός με το
> journalling παραπάνω :-)
Ούτε το Linux είναι αχρηστο όπως αναφέρθηκαν οι προηγούμενοι.

Φάνης

[1] http://zfs-on-fuse.blogspot.com/