netfilter - pf (was: Re: OpenBSD)

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Thu May 17 13:52:16 EEST 2007

On 2007-05-17 02:19, Fotos Georgiadis <fotos at di.uoa.gr> wrote:
> On 16 May 2007, at 21:31, Christos Nouskas wrote:
>
> Γειά,

> Προσωπική μου άποψη είναι να χρησιμοποιείς το κατάλληλο εργαλείο για
> την κατάλληλη δουλειά.  Και το OpenBSD είναι το κατάλληλο εργαλείο για
> αυτή την δουλειά (firewall και vpn).

True.

Προσωπική μου άποψη είναι ότι δε θέλω να ξαναδώ ποτέ στη ζωή μου
όλη φάση με το netfilter μου θυμίζει τους 15-χρονους που τσακώνονται με
πάθος για το τάδε check box στο version 7.16.1246.876-rc-29 των Nvidia
drivers, το οποίο αν το ενεργοποιήσεις το ``ping time'' σου στο WoW θα
είναι πλέον γαμάτο.

Τα firewalls ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να είναι όσο πιο απλά γίνεται.  Τόσο απλά που
να μπορείς με μια ματιά να δεις ότι το πρόβλημα είναι στον κανόνα 8, κι
όχι στον κανόνα 123 της αλυσίδας 'hc-bb-forward-internal-ftp-stateless'.

Κι αυτό δεν ισχύει για το netfilter, το tc και το iproute2 :(

> [...]
> manual.
>
> Στο linux πρέπει να χρησιμοποιήσεις κάτι "άσχημες" εντολές όπως tc και
> iproute2 με κάτι arguments που δεν θέλω να θυμάμαι, για να κάνεις load
> balancing ή λίγο πιο advanced routing. Τουλάχιστον στο pf τα κάνανε
> integrate αυτά και με καθόλου άσχημο τρόπο.
>
> Επίσης το pf γράφτηκε από security conscious ανθρώπους και σε μικρό
> χρόνικό διάστημα έγινε το default packet filter σε όλα τα well known
> BSD (ελπίζω να μου το επιβεβαιώσει και ο ο Κεραμίδας αυτό γιατί έχω
> και κάτι χρόνια να χρησιμοποιήσω FreeBSD :))

Δεν υπάρχει 'default' firewall σε ένα FreeBSD installation, αλλά ναι το
PF είναι από τα καλύτερα που υπάρχουν και για FreeBSD.

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι μια πάρα πολύ καλή περιγραφή του γιατί
κάποιος να χρησιμοποιήσει PF κι όχι netfilter.  Θα το κρατήσω για future
reference :-)))