Ένα άρθρo του CNN/Fortune για τις 235 πατέντες της MS που "παραβιάζει" το ΕΛΛΑΚ.

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Mon May 14 20:15:06 EEST 2007

On Mon, 2007-05-14 at 20:03 +0300, Manolis Kiagias wrote:

> [...]
> Εφόσον ξέρω να αναπαράγω αυτό δεν χρειάζεται καν να δω πως λειτουργεί η
> βιβλιοθήκη. Βέβαια το πράγμα είναι πολύ πιο δύσκολο σε κάποιες
> περιπτώσεις (π.χ. υποστήριξη proprietary formats, βλέπε NTFS).  Εκεί
> πράγματι χρειάζεται το reverse engineering. Από την άλλη βέβαια αυτό δεν
> εμπίπτει ακριβώς σε θέματα βιβλιοθήκης (οι βιβλιοθήκες είναι documented
> τουλάχιστον ως προς το interface που παρουσιάζουν για τους
> προγραμματιστές). Τέλος το reverse engineering μπορεί και να
> απαγορεύεται ρητά σε closed source προγράμματα.

Εντάξει ίσως να ήταν λίγο άστοχο το παράδειγμα με τη βιβλιοθήκη, αλλά
μάλλον κατάλαβα το σκεπτικό.

> Μα είναι open source τότε σύμφωνα με την GPL μπορώ να την πάρω και να
> την κάνω ότι θέλω. Αυτός έχει δικαίωμα να πουλάει και να εκμεταλεύεται
> το binary όπως θέλει, αλλά εγώ μπορώ να πάρω το source και να κάνω
> επίσης ότι θέλω. Βλέπε CentOS και RedHat Enterprise Linux. Τώρα βέβαια
> ίσως εσύ εννοείς κάποιος να δίνει μεν τον source κώδικα αλλά όχι με
> κάποια άδεια τύπου GPL. Όμως αυτό μετά μάλλον δεν μπορεί να ονομαστεί
> open source και δεν έχω καν ακούσει για κάποια τέτοια περίπτωση.

Ακριβώς. Εννοούσα ότι δεν εκδόθηκε υπό την GPL από την εταιρία, απλά
είναι ανοιχτού κώδικα. Τι γίνεται τότε?

Ένα παράδειγμα είναι το zfone το οποίο κρυπτογραφεί την επικοινωνία μέσω
voip. Τουλάχιστον για τις beta εκδόσεις (και προφανώς θα ισχύει και για
την τελική έκδοση) διατίθεται το source code, αλλά η άδεια χρήσης δεν
επιτρέπει την αντιγραφή, διανομή και τα σχετικά.