Γιατί ένας BSD friendly user να μη χρησιμοποιήσει BSD αλλά Slackware; (was: Re: provlima se Ubuntu)

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue May 8 21:29:28 EEST 2007

On 2007-05-08 20:05, nikos roussos <nikos at hellug.gr> wrote:

> και για να γίνει και λίγο τεχνική η συζήτηση.. για εξήγησε μας γιατί
> πιστεύεις πως το linux είναι τόσο κακοφτιαγμένο; (γιατί προφανώς το
> "ανταλλακτικά χωμένα όπως να ναι", δεν το λες με καλό σκοπό)

Κάθε λειτουργικό έχει και τα κατά και τα υπέρ του.  Το 'κακοφτιαγμένο'
είναι δική σου μετάφραση.  Αυτό που εννοούσα εγώ περιγράφεται καλύτερα
με τον όρο:

   - Το BSD είναι 'designed', το linux είναι 'packaged'.

Αν σε ενδιαφέρει περισσότερο κάτι που δείχνει εμφανώς τη διαφορά, π.χ.
σε επίπεδο πηγαίου κώδικα μπορείς να κοιτάξεις κάτι που υπάρχει και στα
δύο συστήματα και να συγκρίνεις τις δύο υλοποιήσεις.

<!-- Stop here if you don't like flamebaits. -->

<flamebait>

Ένα πολύ ωραίο σύστημα που μπορεί να βοηθήσει σε αυτό είναι το ``kernel
cross-reference'' του http://fxr.watson.org/

Κλασικό παράδειγμα που δείχνει τη διαφορά του Linux από το BSD kernel σε
πολύ βασικούς τομείς είναι:

    BSD   http://fxr.watson.org/fxr/source/netinet/ip.h#L47
    Linux http://fxr.watson.org/fxr/source/include/linux/ip.h?v=linux-2.6#L85

Σε αυτά τα δυο σημεία ορίζεται το internal kernel structure με το οποίο
ο πυρήνας αντιπροσωπεύει ένα IP packet header.

Αντίστοιχα, το TCP packet header είναι:

    BSD   http://fxr.watson.org/fxr/source/netinet/tcp.h#L49
    Linux http://fxr.watson.org/fxr/source/include/linux/tcp.h?v=linux-2.6#L24

Δες και τα δυο kernels και πες μου πιο διαβάζεται πιο 'άνετα' και πιο θα
ήθελες να διαβάσεις για να καταλάβεις τι στο κακό έχει μέσα ένα packet
header.

</flamebait>