Γιατί ένας BSD friendly user να μη χρησιμοποιήσει BSD αλλά Slackware; (was: Re: provlima se Ubuntu)

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon May 7 13:42:40 EEST 2007

On 2007-05-07 13:03, DJ Art <djart at linux.gr> wrote:
> On Sunday 06 May 2007, Giorgos Keramidas wrote:
> [snip ένα κάρο bsd-sponsored FUD των 300 γραμμών :P :P :P :P ]
>
> Διότι πολύ απλά με τον πυρήνα του Linux μπορείς (έστω και δύσκολα) να
> κάνεις την οποιαδήποτε κωλο-webcam ή την οποιαδήποτε κωλο-tvtuner card
> ή το οποιοδήποτε κωλο-modem ή δεν ξέρω γω τι άλλο κωλο-hardware να
> παίξει.

Ναι δε λέω.

> Επίσης, όταν κατεβάζεις closed source πακεταρισμένο λογισμικό τύπου
> Google Earth για να κάνεις τη δουλειά σου σαν άνθρωπος, το supported
> set είναι Windows/Mac άντε το πολύ πολύ Linux.
>
> Οπότε με το Slackware και BSD-based σύστημα έχεις και support για όσα
> περισσότερα πράγματα θα μπορούσες σε έναν Windows-based κόσμο.
>
> + το επιχείρημα με τη Ferrari και τη Mercedes που οι ίδιοι BSDάδες
> βγάλανε (google it, βαριέμαι να ψάχνω).
>
> Αν σας δώσουν for free μια Mercedes (=BSD) ή μια Ferrari(=Linux), δεν
> ξέρω για σας, αλλά εγώ τη Ferrari θα έπαιρνα.

Το πρόβλημα με τις παρομοιώσεις είναι ότι δεν είναι σχεδόν ακριβώς η
αλήθεια.  Π.χ. αν ρωτήσεις κάποιον που έχει χρησιμοποιήσει BSD για
καιρό, είναι πολύ πιθανόν να σου απαντήσει ότι το Linux δεν είναι
ακριβώς Ferrari αλλά ένα patchwork από ανταλλακτικά χωμένα όπως να 'ναι
μέσα σε ένα γυαλιστερό σασί από Ferrari.  Όταν δεν πάει κάτι στραβά, η
«Ferrari μούφα» παίζει μια χαρά και επειδή έχει λάστιχα από Jeep, μπορεί
να πάει και σε πιο κακοτράχαλους δρόμους από τη Mercedes.  Όταν
χρειαστείς service όμως, επειδή καμία «Ferrari» δεν είναι ίδια με κάποια
άλλη «Ferrari», τον ήπιες μαστορικά.

> Κι ας έχει το *BSD, όσα καλά στοιχεία θέλει (release eng, σχεδιασμός
> πηγαίου κώδικα, μπλα μπλα, documentation), τι να τα κάνουμε αυτά άμα
> δεν τρέχει Google Earth ή native Firefox με native Flash9 plugin ?
> Υποτίθεται θες λειτουργικό σύστημα που να παίζει, όχι ένα FreeBSD box
> για να ακουμπάς τη σκάφη πάνω ....

Χωρίς όλα αυτά που έτσι απλά πίσω από ένα "μπλα μπλα" θεωρείς αυτή τη
στιγμή ανάξια λόγου, είναι πολύ εύκολο να γίνει στήριγμα για τη σκάφη
ανάμεσα από δύο πλυντήρια και το Linux όμως.  Τέλος πάντων, ο σκοπός δεν
είναι να πειστεί κανείς ότι «το δικό μας Mercedes είναι πιο γυαλιστερό
από το δικό σας φτιαγμένο Toyota Corrola».  Ο σκοπός του "FUD" post ήταν
να γραφτεί πιο αναλυτικά κάτι που να μπορεί να το δει ένας Slackware
user για να αποκτήσει μια ιδέα για τις _διαφορές_ που έχει το ένα από το
άλλο.  Σε ορισμένους αυτές οι διαφορές μπορεί να μη λένε απολύτως
τίποτα.  Σε άλλους μπορεί αυτές οι διαφορές να είναι ακριβώς αυτό που
πιστεύουν ότι δεν πάει καλά όταν παλεύουν με το ./configure script των
GNU diffutils 2.8.1 στην προσπάθειά τους να κάνουν το Slackware αυτό που
είναι ήδη το BSD :)