csh

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Fri May 4 16:13:45 EEST 2007

Giorgos Keramidas wrote:

> Για διάφορους λόγους:
>
>   * Είναι BSD-licensed
Ε αυτό δεν εμποδίζει άλλα καλύτερα BSD-licensed shells να πάρουν την
θέση του

>   * Είναι maintained actively
Το ίδιο ισχύει και εδώ.

>   * Εχει ορισμένα interactivity features που το κάνουν καλύτερο από το
>     POSIX sh(1) για ορισμένους χρήστες
Απλά καλύτερο; Θεός είναι μπροστά του.... Οταν δεν πρόκειται να γράψεις
script.

> Αλλά κυρίως επειδή:
>
>   * Δεν έχει τόσο σοβαρά bugs που να δικιολογούν την αφαίρεσή του.
Καλά αυτός τώρα δεν είναι σοβαρός λόγος... Τα bugs διορθώνονται. Η μη
χρήση του από κανέναν είναι σοβαρός λόγος. Που θα συνέβαινε σύντομα εάν
δεν ήταν πλέον το default shell.

>   * Το Principle of Least Astonishment (POLA) ισχύει και έχει
>    μεγαλύτερη προτεραιότητα από κάτι σαν "μα τι άθλιο που είναι
>    πια αυτό το csh".  Στο BSD δεν αλλάζει κάτι που θα επηρέαζε
>    χιλιάδες χρήστες/εγκαταστάσεις αν δεν υπάρχει σοβαρός λόγος
>    να αλλάξει.
Και ένας πραγματικά καλός λόγος.

> Κι ακόμα καλύτερα, δεν είναι τόσο δύσκολο να κάνει κάποιος:
>
>     csh# exec your-favorite-shell-here
>
> Οπότε δεν πρόκειται να αλλάξει αυτό επειδή είναι 'ενοχλητικό για μερικό
> κόσμο', αφού παίζει και παίζει καλά για πάνω από 2 δεκαετίες :)
Καλά και τα κάρα παίζαν καλά για 2,5 χιλιετίες αλλά έχουν σχεδόν εκλείψει.
> Δε δουλεύουμε όλοι μας όλη τη μέρα σε Linux.  Το /bin/sh δεν είναι σε
> όλα τα λειτουργικά συστήματα το bash.  Για την ακρίβεια δεν είναι σε
> κανένα εκτός από το Linux :P

Ουσιαστικά αυτό μεταφράζεται σε:

	* δεν είναι POSIX
	* δεν είναι ΒSD-Licensed.

Το θέμα με το POSIX το έχει και το Debian που υπάρχει μία τάση να μπεί
παντού dash αντί για bash. Ευτυχώς οι υπόλοιποι δεν τους ακούνε...
(συνήθως). Τώρα το θέμα με το License είναι άλλου παπά ευαγγέλιο και τα
βαριέμαι τα ευαγγέλια...

Τέλος πάντων θα ζήσω. Το καλό με όλα αυτά είναι ότι δεν πρόκειται κάποια
στιγμή σύντομα να μου την φέρετε και να βάλετε ksh (βλέπε POLA).

--
Alexandros Kosiaris 	Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074