Κυκλοφόρησε η τελική GPL v3

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sat Jun 30 17:48:50 EEST 2007

On 2007-06-30 13:50, Manolis Kiagias <sonicy at otenet.gr> wrote:
> http://www.gnu.org/licenses/gpl.html
> Η τελική έκδοση της πολυαναμενόμενης GPL v3 κυκλοφόρησε.

Ναι, είναι γνωστό αυτό.

> Μετά από μια (ομολογουμένως γρήγορη) ανάγνωση αισθάνθηκα κάπως
> μπερδεμένος με αυτά που διάβασα. Ένα βασικό σημείο που πιστεύω
> κατάλαβα είναι ότι απαγορεύει στους κατασκευαστές συσκευών που
> χρησιμοποιούν embedded GNU κώδικα στο σύστημα τους (π.χ. σε οικιακούς
> routers) να λαμβάνουν μέτρα ώστε το μηχάνημα να μη μπορεί να τρέξει
> τροποποιημένες εκδόσεις του προγράμματος (π.χ. να το κάνει flash ο
> χρήστης με δική του έκδοση).

Αυτό είναι *ένα* από τα σημεία όμως.

> Σε κάθε περίπτωση νομίζω ότι η νέα άδεια σύντομα θα αρχίσει να μας
> επηρεάζει όλους, και θα ήθελα τις γνώμες των μελών της λίστας. Ήδη
> υπάρχει μια μεγάλη συζήτηση με σχόλια στο osnews.com

Πριν αρχίσει μια εκτενής κουβέντα για την GPLv3 θα ήταν καλό να έχει
κάνει μια «πρωταρχική έρευνα» ο κόσμος, γιατί αλλιώς θα λέμε ο καθένας
το μακρύ και το κοντό του, χωρίς να έχει απαραίτητα κάποια σχέση με την
πραγματικότητα αυτό που λέμε.  Το πιο επικίνδυνο, με διαφορά, που μπορεί
να κάνει ο free software κόσμος αυτή τη στιγμή είναι να αναλωθεί σε
χείμαρρους από κινδυνολογικές μελλοντολογίες, οι οποίες και βαρετές θα
είναι και άχρηστες μετά από λίγο καιρό.

Μην αρχίσουμε κάποιο τερατώδες thread με τέτοιο ασαφές θέμα όπως «πείτε
μας τη γνώμη σας για την GPLv3», γιατί θα τελειώσει το thread περίπου
την εποχή που θα βγεί η GPLv4 :(