Backup Tapes

Yiannis Yiakoumis gyiakoumis at gmail.com
Thu Jun 14 14:29:23 EEST 2007

Γεια σας,

Θέλω να κάνω backup του συστήματός μου και χρησιμοποιώ tapes hp dat 72.
Απολογούμαι εκ των προτέρων για όποιες "χαζές" ερωτήσεις αλλά είναι η πρώτη
επαφή με το συγκεκριμένο storage.
Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι κατά πόσο το μέγεθος του block είναι σταθερό.
Πιο συγκεκριμένα, κάνοντας backup ένα αρχείο 165ΜΒ βλέπω ότι η επόμένη θέση
για write στο tape είναι στο block 16655, και επίσης προσθέτοντας ένα αρχείο
5ΜΒ προχωράει περίπου 500 blocks. Είναι ασφαλές να θεωρήσω ότι το μέγεθος
block είναι 10KB? Και αν ναι, αυτό ισχύει σε όλα τα tapes, ανεξαρτήτως
μεγέθους, εταιρίας κτλ?

Ο λόγος που θέλω το block είναι γιατί είναι ο μόνος τρόπος που έχω σκεφτεί
για να καταλαβαίνω σε ποιο σημείο του tape βρίσκομαι, ώστε να προειδοποιώ
για αλλαγή ( μέσω του mt -f /dev/nst0 tell ).
Επίσης, μία άλλη απορία που έχω σχετίζεται με το compression rate ( στο tape
μου γράφει assuming 2:1 ). Αυτό σημαίνει ότι τα 165ΜΒ που γράφω και κάνω
retrieve αντιστοιχούν σε 82.5 από τα 72GB της κασσέττας??

Ευχαριστώ,
Γιάννης