bare metal backup and restore from HD 30GB to 80GB

Manolis Kiagias sonicy at otenet.gr
Mon Jun 11 16:59:24 EEST 2007

Ilias Paraponiaris wrote:
> [...]
> -- debian-testing (lenny/sid) and
> -- windows xp
> partitions: α) ntfs 10GB, β)ext3 10GB, γ) fat32 7GB, δ)swap 600MB
> Θα το αναβαθμίσω ως εξής:
> ι) αυξάνοντας την μνήμη από 256MB σε 640MB
> ιι) αντικαθιστώντας τον σκληρό των 30GB με νέο δίσκο 80GB
> Επιπλέον έχω έναν εξωτερικό usb δίσκο 250GB που θα μπορούσα να
> χρησιμοποιήσω.
> ΠΡΟΒΛΗΜΑ
> Επιθυμώ να αντικαταστήσω τον δίσκο χωρίς να αναγκαστώ να ξαναστήσω όλο
> το dual-boot σύστημα από την αρχή. Σημειώνω ότι 95% δουλεύω στο debian,

<SNIP>
> Γενικά φοβάμαι μην καταλήξω να ξαναστήνω το συστημα από την αρχή και για
> αυτό παρακαλώ θερμά όποιος έχει λίγη εμπειρία (ακόμη και αν δεν έχει
> επιχειρήσει κάτι ανάλογο) ας μου δώσει τις συμβουλές του αν υποψιάζεται
> ότι υπάρχει κάποιος κίνδυνος ή ότι κάνω κάποιο λάθος, ή ότι υπάρχει
> καλύτερος τρόπος.
> Είμαι χρήστης με ελάχιστη εμπειρία (3 μηνών) αλλά θα το προσπαθήσω
> Ευχαριστώ εκ των προτέρων
> Ηλίας

Για το partition των Windows αν θες να το πάρεις συνιστώ ανεπιφύλακτα
Norton Ghost
Για το linux στην πραγματικότητα τα πράγματα είναι πιο απλά (!)
Πριν μερικούς μήνες και εγώ θέλησα να μεταφέρω την πολύ καλά customized
εγκατάσταση του (τότε) Debian Sarge που είχα για ένα αντίστοιχο server
που θα έβαζα στο σχολείο. Είχα σκεφτεί διάφορες λύσεις αλλά
(επηρεασμένος μάλλον από τα Windows) δεν σκέφτηκα το κλασικό εργαλείο
του *ΝΙΧ για τέτοιες δουλειές: Την tar :)
Επειδή είμαι συνδρομητής στο Linux magazine που έτυχε τότε να
δημοσιεύσει αντίστοιχο άρθρο, σου παραθέτω το link που δείχνει τις
οδηγίες που ακολούθησα (με πολύ μικρές παραλλαγές):

http://www.linux-magazine.com/issue/70/System_Recovery_with_tar.pdf

Συνοπτικά, αυτό που κάνεις είναι πάρεις σε ένα μεγάλο tarball,
συμπιεσμένο με bzip η zip όλη την εγκατάσταση σου (μαζί με permissions
κλπ) εκτός από καταλόγους "άχρηστους" (π.χ. /tmp, /proc) και ενδεχομένως
χωρίς και τα δεδομένα των χρηστών (/home). Κάνεις boot με ένα live cd το
νέο δίσκο, φτιάχνεις τα partitions όπως θες, ρίχνεις το tarball, και
εγκαθιστάς το grub και είσαι έτοιμος. Το Linux δεν έχει "μαγικά" αρχεία
που πρέπει να είναι σε θέσεις συγκεκριμένες για να χρειάζεται η ακρίβεια
του ghost των windows, και το grub καθώς διαβάζει filesystems μπορεί να
εντοπίσει το kernel.
Η λύση αυτή δουλεύει και αν αποφασίσεις να τη δοκιμάσεις μπορώ να σε
βοηθήσω και αν κολλήσεις  κάπου. Σημειώνω εδώ (αν και μάλλον δεν είναι
για τη δική σου περίπτωση) ότι το μηχάνημα από το οποίο θα πάρεις το
tarball δεν επηρεάζεται καθόλου, δεν χρειάζεται να κάνεις ούτε
επανεκκίνηση αν θες και μπορείς το tarball να το μεταφέρεις αλλού μέσω
δικτύου.