ίδια συσκευή, άλλο /dev/sdX device name

Giorgos D. Pallas gpall at ccf.auth.gr
Wed Jun 6 15:24:57 EEST 2007

Ακούστε ένα μικρό σπαστικό πρόβλημα: Έχω ένα εξωτερικό USB δίσκο με NTFS
τον οποίον έχω για backups και συνεπώς δεν τον ανάβω πάντα.

Για να γίνεται mount λοιπόν έχω το εξής στο /etc/fstab:
/dev/sda1       /media/teras    ntfs-3g
defaults,user,noauto,uid=1000,gid=1000,umask=077,nls=utf8       0       0

Όταν λοιπόν έχω ανάψει τον εξωτερικό σκληρό το σύστημα τον ξέρει σαν
/dev/sda1 και έτσι όταν μετά τύχει να βάλω το usb stick (FAT) μου, το
βλέπει σαν /dev/sdb1 και το κάνει automount μια χαρά. Όταν όμως δεν έχω
ανάψει τον σκληρό, τότε το stick το βλέπει σαν sda1 και έτσι όταν πάει
το κάνει automount αποτυγχάνει γιατί πάει να το κάνει mount σε
ntfs-3g... [οπότε ή πρέπει να κάνω comment out το /dev/sda1 ... από το
/etc/fstab, ή να βγάλω το stick, να ανάψω το σκληρό, και να ξαναβάλω το
stick, όπως έμαθα στην Ανωτάτη Μπακαλική. Οπότε θα εκτιμούσα μια πιο
επιστημονική προσέγγιση...

Η άλλη λύση που πιθανόν να υπάρχει αλλά δεν ξέρω τί να ψάξω για να την
υλοποιήσω, είναι πως θα μπορούσα να αφαιρέσω τελείως την εγγραφή από το
/etc/fstab για τον δίσκο. Το πρόβλημα αν το κάνω αυτό είναι ότι πάει να
τον φορτώσει σαν 'ntfs' και όχι ntfs-3g, με ό,τι αυτό συνεπάγεται...

Γ.