Περι Arch Linux

Ag. D. Hatzimanikas a.hatzim at gmail.com
Wed Jun 6 01:05:10 EEST 2007

On Tue, Jun 05, at 11:44 Pantelis Orfanos wrote:

>  παρακαλω και ευχαριστω για τη
>  διορθωση...απλα μπερδευτηκα με τα
>  μυνηματα που
>  διαβαζα...οποτε ευχαριστω Αγγελε. :)

Χα,χα παρακαλώ πολύ, αλλά δεν νομίζω ότι ήταν σπουδαίο (βλέπε παρακάτω).

Hint :
Σε κάθε πρόβλημα* να χρησιμοποιείς τις (-v|--verbose) επιλογές του
κάθε προγράμματος και να κοιτάς προσεχτικά τα κάθε μηνύματα που σου βγάζει.
Συνήθως η λύση βρίσκεται εκεί. Αν δεν μπορείς να βγάλεις άκρη, κάνε ένα
search στο google με το error.
Στην περίπτωση σου ήταν ότι πιο απλό.
"xterm: not found"

Βέβαια -και αυστηρά μιλώντας- θα μπορούσες να προσπεράσεις το error και δίχως
να εγκαταστήσεις το xterm.
Δεν είναι αναγκαίο για να ξεκινήσεις γραφικό περιβάλλον. Απλά ήταν ο τρόπος που
προσπάθησες να τα ξεκινήσεις με `startx'.

Το startx είναι και αυτό ένα απλό shell script.
Άμα του ρίξεις μια ματιά (λογικά στο /usr/bin/startx) θα δεις ότι κατά την εκκίνηση
διαβάζει αρχικά το ~/.xinitrc και *δοκιμάζει* να τρέξει τις εντολές που υπάρχουν
σε αυτό το αρχείο, και *αν* δεν το βρει _τότε_ τρέχει το global xinitrc, στην
περίπτωσή σου (/etc/X11/xinit/xinitrc).

Στην τελευταία γραμμή του xinitrc, θα δεις,
exec xterm -geometry 80x66+0+0 -name login

Οπως καταλαβαίνεις μια και δεν είχες το xterm εγκαταστημένο, ή το είχες έξω από το
"μονοπάτι" σου, το πρόγραμμα τελείωνε την εκτέλεση του.

Στην πραγματικότητα όταν μπεις στα Χ με αυτό τον τρόπο, και θελήσεις να "βγεις" σε
κονσόλα ξανά, αρκεί να σκοτώσεις αυτήν την διεργασία (η όποια άλλη
διεργασία που έχει σχέση πχ. killall X).

* Θα το πάω λίγο πιο μακριά και θα πω ότι σε κάθε τρέξιμο του κάθε
  προγράμματος η (-v) επιλογή είναι από -απλά- χρήσιμη μέχρι και επιβεβλημένη σε
  περιπτώσεις.

Fun:
Α και δεν είμαι "Αγγελος" (μακάρι να'μουν), αλλά διαόλου γέννημα
(συγνώμη Μαμά/Μπαμπά) :)

Καλό ξημέρωμα,

Αγαθοκλής.