Προβλήματα με dc/dvd drives

Manolis Kiagias sonicy at otenet.gr
Sat Jul 28 21:38:13 EEST 2007

axelmangr wrote:
> Καλησπέρα παιδία
>
> Αντιμετωπίζω ένα προβληματάκι με τα cd/dvd drives μου. Στο pc μου
> υπάρχουν τα εξής:
> ένα dvd writer TEAC DV-W58G και ένα cdrecorder SONY CD_RW CRX120E.
>
> Στο /etc/fstab έχω βάλει τα εξής
> /dev/hdc                /mnt/dvd                udf,iso9660
> noauto,owner,ro 0 0
> /dev/hdd                /mnt/cdrom              udf,iso9660
> noauto,owner,ro 0 0
>
> Το σύστημα δεν δουλεύει όμως όπως πρέπει. Αν βάλω στο cd drive ένα cd με
> δεδομένα και το κάνω mount τότε όλα είναι όπως πρέπει. Αν όμως
> [...]
Το μουσικό (audio) CD δεν μπορεί να γίνει mount. Δεν περιέχει filesystem
(με την έννοια που χρησιμοποιούμε στους υπολογιστές). Αυτός είναι και ο
λόγος που σε οποιοδήποτε λειτουργικό για να πάρουμε τα κομμάτια από ένα
μουσικό CD δεν κάνουμε copy αλλά extract. Όταν φτιάχτηκε το πρότυπο του
audio CD εκεί κάπου στα 80s δεν δημιουργήθηκε με σκοπό τη χρήση από
υπολογιστές (που έτσι και αλλιώς την εποχή εκείνη ήταν αρκετά
πρωτόγονοι). Το πλήρες πρότυπο περιγράφεται στο λεγόμενο red book και
μια γρήγορη αναφορά μπορείς να βρεις στο άρθρο της wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Book_(audio_CD_standard)

Για το πρόβλημα σου με το DVD-ROM που δεν διαβάζει CD, το έχεις
δοκιμάσει σε άλλο μηχάνημα / με άλλο λειτουργικό; Μπορεί να είναι
hardware. Τα DVD έχουν 2 Laser μέσα ένα για το DVD (κόκκινο) και ένα για
το CD (υπέρυθρο). Κάποιες φορές το ένα από τα δύο χαλάει και η συσκευή
γίνεται μόνο CD ή μόνο DVD. Μου έχει συμβεί δύο φορές...