encoding sto ubuntu

rouvas at di.uoa.gr rouvas at di.uoa.gr
Mon Jul 16 11:11:53 EEST 2007

Christos Ricudis said:

> Thlefwno? To ISDN (kai milame gia sxetika prosfath texnologia) exei 5
> MAJOR  asymbates metaksy tous ekdoxes sto data link layer. Oi
> thlefwnades de  mporoun na symfwnhsoun OUTE KAN sthn kwdikopoihsh ths
> fwnhs, kai kalytera na  mhn pw ti ginetai sto signalling.

Χαίρω πολύ. και τι μ'αυτό; είπε κανείς ότι τα πράγματα είναι τέλεια;
Εξ'άλλου συγκεκριμένα παραδείγματα (θετικά ή αρνητικά) μπορεί κανείς να
βρει σε όλες τις περιπτώσεις. Το γεγονός παραμένει, ότι τα πρότυπα
παρέχουν ένα κοινό για όλους "συμβόλαιο" με βάση το οποίο μπορούν να
αναπτυχθούν προϊόντα  και να είναι (σχεδόν) συμβατά μεταξύ τους.

> Priza? Ti priza? Me dyo trypes h me treis? Sta 110, 220, h 240 volt? 50
> h 60  hertz? Tis trypes tis 8elete stroggyles h or8ogwnies? Kai tis
> or8ogwnies tis  8elete topo8ethmenes orizontiws h se gwnia 45 moirwn?

Και μόνο που μπορείς να απαριθμήσεις τα διάφορα πρότυπα είναι κάτι καλό.
Όχι για τις γνώσεις σου, αλλά για το γεγονός ότι μπορείς να τα λάβεις
υπόψη σου και να φτιάξεις την εφαρμογή σου για το μέρος του κόσμος που σε
ενδιαφέρει χωρίς να χειάζεται να ζεις εκεί. Γνωρίζεις τι σκατά πρίζα έχουν
*επειδή* υπάρχει κάποιο πρότυπο. (ειδικότερα για τις πρίζες, μην
τρελαίνεσαι, υπάρχουν και οι "universal adapters")

> Kobw ton kwlo moy oti an kapoios mporouse na ftiaksei ena phrouni pou
> phrounizei eyrwpaikes mprizoles alla oxi amerikanikes, 8a to eftiaxne.
> Wstoso, akoma kai s'ayth thn periptwsh, esy 8a yposthrizes oti o kosmos
> einai magikos ki aggelika plasmenos apla kai mono epeidh de 8a eixes
> piasei  pote amerikaniko phrouni.

Τα πρότυπα, από μόνα τους, δεν είναι τίποτα άλλο από μερικές σελίδες
τυποωμένο χαρτί. Παραφράζοντας το σύνταγμα, ή τήρησή τους επαφίεται στον
"τεχνοκρατισμό" των implementors. Τώρα εάν αυτό συνολικά θα μειώσει τους
πολέμους στη γη και θα φέρει ειρήνη, υγεία και ευτυχία σε όλον τον
γαλαξία, πραγματικά δεν το ξέρω. Ξέρω, όμως, ότι λόγω των προτύπων μπορώ
και διαβάζω και απαντώ στο μήνυμά σου 50 χιλιόμετρα μακριά από το γραφείο
μου, στο internet cafe δίπλα στην παραλία, χρησιμοποιώντας ένα web
interface το οποίο δεν υπήρχε όταν γραφόταν το λογισμικό που κάνει την
αποστολή των μηνυμάτων, μέσω ενός λογισμικού διαχείρισης λίστας που κανενα
από τα εμπλεκόμενα λογισμικά
(sendmail/qmail/postifx/kmail/thunderbird/mutt/pine κλπ).

Αλήθεια δεν καταλαβαίνω. Το πρόβλημά σου είναι ότι υπάρχουν πρότυπα ή ότι
υπάρχουν "κακά" πρότυπα;

-Στάθης