Re: OOo και αρχεία .doc, .xls, .mdb, .ppt

ndemou at gmail.com ndemou at gmail.com
Mon Jul 9 18:44:57 EEST 2007

On 7/9/07, Sotiris Kazakis <sotiris.kazakis at yahoo.gr> wrote:
> εδώ και λίγο καιρό δοκιμάζουμε στην εταιρία το OpenOffice (ΟΟο).

> Υπάρχουν όμως και μερικά προβλήματα :
> [...]
> 2. Access -->H φόρμες τις access δεν λειτουργούν

εδώ πρέπει να παραιτηθείς: κανεις δεν προσπαθεί να κάνει το OOo (ή
οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα) να ανοίγει αρχεία τις MS Access. Το κακό
είναι ότι κάπιοι δεν θα μπορέσουν να αποφύγουν την Access - το καλό
είναι ότι κάποιοι θα παρατήσουν την access (σημείωση: δουλευα ms
access εντατικά απο την πρώτη εκδοση και μέχρι πριν 2-3 χρόνια)

> 3. Word --> Οι πίνακες χάνουν την "φόρμα" τους και τα πεδία
> εξαφανίζονται όταν ανοίγεις .doc αρχείο στο ΟΟο. Εάν το στρώσεις σε ΟΟο
> και το ανοίξεις στο word τότε συμβάνει το ίδιο με το word.

ένα παράδειγμα για να καταλάβω καλύτερα?

> άραγε με το καινούργιο πρότυπο .docx τι συμβαίνει ?

απο όσα ξέρω δεν ανοίγει απο *κανένα* άλλο πρόγραμμα (ΕΛ/ΛΑΚ ή
ιδιόκτητο). Στην θεωρία είναι ανοικτό πρότυπο ώστε να μπορείς να το
υποστηρίξουν και άλλες εφαρμογές αλλά στην πράξη έχει ένα σωρό εντελώς
ασαφείς οδηγείες και πιθανότατα άλλο να λέει το κείμενο του πρότυπου
και άλλο να κάνει το MS Office - κανείς δεν ξέρει.

> Η λίστα τι έχει να πει για τα παραπάνω σημεία που μέχρι στιγμής παρατηρούμε ?

για τις λειτουργείες του OOo ίσως να συμφέρει να ζήτήσεις βοήθεια σε
κάποια ειδηκή λίστα -
δες εδώ: http://www.openoffice.org/mail_list.html

> Η λίστα τι εμπειρία έχει από ανάλογες προσπάθειες μετάβασης στο ΟΟο

για δες εδώ για ανάλογες εμπειρίες και οδηγείες:
http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Migration_Documents
http://www.lulu.com/content/301623

Η μικρή δική μου εμπειρία είναι:

α) ως παραγωγός εγγράφων: keep simple things simple. Όπου δεν
χρειάζεσαι documents on steroids μην τα δημιουργείς. Θα γλιτώσεις απο
το 90% των προβλημάτων. Στέλνε pdf όπου μπορείς, στέλνε doc όπου δεν
μπορείς να στείλεις pdf αλλά καμιά φορά στέλνε και κανένα ODF (ακόμα
και δήθεν κατά λάθος) για να συνηθίζει ο κόσμος στην ιδέα.

β) ως καταναλωτής εγγράφων:  επειδή θα λαμβάνεις το τάδε περίεργο
document του MS Office *πρέπει* να έχεις και έναν server με MS Office
σε μια γωνιά στον οποίο κάθε client μπορεί να συνδέετε remotely (το αν
θα είναι win2k3 server ή ένα winXPpro ή linux+CrossΟverOffice+Office2k
είναι δική σου επιλογή)

> Διαπιστώνω πολλά θετικά [...]
> 2 αυξημένη ταχύτητα και σταθερότητα (για το τελευταίο μου έτυχε να
> "κρασάρει" αρχείο το οποίο δεν άνοιγε με το msOffice και άνοιξε με το
> OOo)

λογικά θα βρείς και περιπτώσεις που το OOo είναι αρκετά αργό στο να
ανοίγει βαριά documents. Ίσως να έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα
κάνει compress/decompress.