Backup Tapes

Yiakoumis Yiannis gyiakoumis at gmail.com
Sun Jul 1 23:31:37 EEST 2007

Κάποιες παρατηρήσεις στις προηγούμενες συμβουλές του Γιώργου, μαζί με το
καινούριο backup.sh, το οποίο φυσικά εξακολουθεί να παραμένει ανοιχτό σε
διορθώσεις :)

> Το $TMP παραείναι γενικό σαν όνομα :-(

Όντως είναι πολύ γενικό σαν όνομα, αλλά είναι απλά ένα tmp το οποίο
φυλάει κάποια αρχεία όσο τρέχει το script και μετά σβήνεται. Επομένως
ποιος ο λόγος να έχει πιο συγκεκριμένο όνομα?

> Τότε θα μπορείς να γράψεις πράγματα όπως:
>
>     # Setup of backup environment.
>     BDIR='/root/backup'
>     LOGFILE="$BDIR/backup.log"
>
>     log "Backup at ${BDIR} starting."
>     runbackup
>     log "Backup at ${BDIR} finished."
>
> Με μια σχετικά πιο 'modular' συνάρτηση με όνομα runbackup(), το παραπάνω
> μπορεί να είναι ΟΛΟΣ ο κύριος κορμός του backpu script!  Δεν είναι πολύ
> πιο ευανάγνωστο έτσι;

Σαφώς. Μόνο που προτιμώ αντί να έχω τη συνάρτηση runbackup η οποία στην
ουσία είναι το backup.sh, να έχω ένα λίγο πιο σύνθετο κορμό, από τον
οποίο όμως μπορεί να βγει νόημα για το πώς δουλεύει το script. Από εκεί
και πέρα, περαιτέρω λεπτομέρειες για sql, και directories μπαίνουν σε
ξεχωριστά functions.

> Αν είναι να πάρεις ``incremental'' backups ή πάρε incremental
> backups ή μην δίνεις αυτό το option στον χρήστη, που δε φταίει σε
> τίποτα ο καημένος να νομίζει ότι θα πάρει incremental backups με
> μέγεθος 2 MB, για να ανακαλύψει ότι τα 8192 MB που έχει ελεύθερα
> ο δίσκος γέμισαν με full backup της MySQL!!!

Δεν ξέρω κάποιον τρόπο να πάρω incremental backup πάνω στο database.(
υπάρχει κάποια εντολή? ) Επίσης, εάν ο χρήστης θελήσει να κάνει από
μόνος του backup ( force incremental or full ) και όχι μέσω cron και
ημερομηνίας, θεωρώ ότι θα έχει διαβάσει το script και θα ξέρει τι να
περιμένει. Επιπλέον, προτιμώ να του δώσω την επιλογή να το  τρέχει σαν
incremental (εφόσον υπάρχουν δύο είδη backup : full, incr ) έστω και σαν
δυνατότητα ελέγχου του script. Και επιπλέον, αν μιλάμε για ένα /home το
οποίο έχει ένα photo gallery σεβαστού μεγέθους, ακόμα και να χάνεις στο
database, κερδίζεις αρκετά στα υπόλοιπα. ( συμπέρασμα : "απ'το ολότελα,
καλή κι η παναγιώτενα.." )

> Όλα τα παραπάνω είναι, βέβαια, καθαρά προσωπική μου γνώμη και δεν
> είσαι υποχρεωμένος να ακολουθήσεις το One True Keramidas
> Shell-script Style(TM).

Όπως βλέπεις, χρησιμοποίησα στο μεγαλύτερο ποσοστό το One True Keramidas
Shell-script Style(TM) :)

Ευχαριστώ και πάλι για τη βοήθεια,
Γιάννης