δίσκοι SATA σε παλιό μηχάνημα

V13 v13 at priest.com
Wed Jan 31 01:40:58 EET 2007

On Wednesday 31 January 2007 00:03, Alexandros Papadopoulos wrote:
> Θέλω να φτιάξω έναν backup server με RAID-1 με  2 καινούριους δίσκους SATA
> σε ένα παλιό μου PC, η μητρική του οποίου δεν έχει SATA slots.
>
> Έχει δοκιμάσει κανείς προϊόντα όπως αυτός ο Equip PCI SATA controller
> (http://www.e-shop.gr/show_per.phtml?id=PER.801113) ώστε να ξέρει αν
> υπάρχει πρόβλημα με χρήση τους από κάποιο (μάλλον Debian) Linux?

  To pio pithano einai na paizei, alla den mporeis na'sai 100% sigoyros, para
mono an matheis ti chipset exei.

> καταφέρει το σύστημα να δει τους δίσκους. Αν μπορεί να bootάρει από τους
> SATA (πάνω στη PCI κάρτα), ακόμα καλύτερα.

  Apo ena shmeio kai meta ta bios ypostirizoyn ena kolpo (toy opoioy to onoma
moy diafeygei), me to opoio mporei opoiadipote karta exeis mesa na emfanisei
disko sto bios. Aytos einai kai o logos poy sta nea M/B gia na mpeis sto BIOS
prepei prota na ksekinisoyn oloi oi disk controllers (on-board kai mi).

  Me ti logiki ayti, an sto mixanima yparxoyn parapano apo enas controllers
kai gia na ksekinisei emfanizei prota kai to 'scanning' toy controller, tha
mporeis na bootareis kai apo tetoio disko. Se antitheti periptosi stirizesai
sto ean o controller tha kanei kapoia patenta gia na bazei kapoio disko toy
proto sth seira gia boot, opos kanane paliotera oi scsi controllers, alla me
kati tetoia eixa dysarestes empeiries (diafonies lilo - kernel klp)