usb HD problem

basOS G noxelia at gmail.com
Thu Jan 25 21:27:41 EET 2007

On 25/01/07, DJ Art <djart at linux.gr> wrote:

> Γνωρίζεις αν σκοπεύουν να το χώσουν ποτέ μέσα στον πυρήνα ?
>
> Υποτίθεται είναι ακόμα "beta" ώστε να δοκιμαστεί επαρκώς (τουλάχιστον
> έτσι είχα διαβάσει τότε που έγινε το release του και έγινε ντόρος). Και
> ανέφερε ο ίδιος ο developer μάλιστα ότι ναι μεν δεν έχουν παρατηρηθεί
> προβλήματα, αλλά νιώθει ότι ο κώδικάς του δεν είναι πλήρης ....
>
> (γενικά, προτιμώ να μην το κάνω εγώ beta test στα real δεδομένα μου αν
> δε μπεί στον πυρήνα πρώτα ....)

Για την συνηπαρξη ενος καλου fs (ext2,3 ,ntfs) με windows kai linux
(βλεπε εξωτερικοι δισκοι) υπάρχουν πλεον drivers ext2,3 για windows.
(http://www.fs-driver.org/)

Οσον αφορα το ntfs με read write access :
Το ntfs-3g (http://www.ntfs-3g.org)είναι καινουριο project (προηλθε
απο το ntfsutils) και μαλιστα πολλα υποσχομενο. Οπως λεει και ο
developer δεν υπαρχει περιπτωση να γινει port σε κερνελ module αν δε
χρειαστει. Δηλ αν κανεις τη δουλειά σου τι σε νοιαζει αν ειναι se
kernel ή user? Σωστο!
Όπως και για τον προκατοχό του (το υπαρχων ntfs kernel module) παρόλο
που το reverse engineering (δηλαδη η αποκρυκτογράφηση των δομων του
ntfs) έχει ολοκληρωθει και υπάρχει ήδη μια λήση στα ntfsutils , η
μεταφορά σε kernel space θελει ενα διαφορετικο μοντελο
προγραμματισμου. (π.χ. δεν επιτρεπεται αναδρομη μεσα στον κερνελ. Ο
κωδικας πρεπει να ειναι ασφαλής για πολλους επεξεργαστές). Συν τοις
αλοις το kernel module είχε χάσει από παλιά το respect(λογω της
καταστροφής που προκαλούσε μια προηγούμενη έκδοση στο fs) οπότε δεν
θελει να ξανασυμβει αυτο.

Περα απο αυτα απο οτι διαβαζω οι developers, οντας μεν λιγο
επιφυλακτικοι, φαίνονται σίγουροι για το τι πρεπει να κανουν . Αν
λοιπον μια υλοποίηση σε userspace ολοκληρωθεί (να είναι ασφαλής και
αποδοτική) θεωρείται οτι το πρόβλημα έχει λυθεί μιας και πρακτικά
δουλεύει καλά.

Να σημειώσω οτι χρησιμοποιώ απο χτες το ntfs-3g σε 170 G partition
χωρις προβλημα.

Τέλος συμφωνω οτι οποιος ξερει και εχει ορεξη δινει πληροφοριες σε ενα
φορουμ η μια λιστα σαν κι αυτη διοτι σημερα το πρόβλημα δεν είναι η
απόκτηση των σωστών πληροφοριών αλλά η αναζήτηση τους όσο το δυνατον
πιο αποδοτικά.