ερωτηση..για server..

Manolis Kiagias sonic at diktia.dyndns.org
Thu Jan 18 16:38:27 EET 2007

Έχεις πάρει ήδη αρκετές απαντήσεις, και νομίζω από τις πιο σωστές είναι
να βάλεις
τη διανομή που γνωρίζεις εσύ καλύτερα. Αν αυτή είναι το Fedora 6, τότε
χρησιμοποίησε το.
Ωστόσο το τελικό αποτέλεσμα θα εξαρτηθεί περισσότερο από το πόση
φροντίδα θα ρίξεις στην εγκατάσταση και παραμετροποίηση του μηχανήματος,
παρά το ποια διανομή θα βάλεις. Επίσης εξαρτάται από το τι ακριβώς
θέλεις από το server σου, πόσο ισχυρό θα είναι το μηχάνημα και τι φόρτο
θα έχει.
Άποψη μου είναι γενικά ότι ο server δεν πρέπει να έχει εγκατεστημένο
γραφικό περιβάλλον γιατί δεν χρειάζεται, καταναλώνει μόνο μνήμη και
είναι και πηγή (σχετικής) αστάθειας. Ακόμα λοιπόν και αν βάλεις το
Fedora 6 (το οποίο δεν βγαίνει σε έκδοση server, αλλά μπορείς να το
κάνεις ότι server θες) θα ήταν σκόπιμο τουλάχιστον να το ρυθμίσεις να
μην ξεκινάει το γραφικό περιβάλλον αυτόματα (να τρέχεις δηλ. σε runlevel
3).
Από την άλλη να έχεις υπόψη σου ότι το fedora προορίζεται ιδιαίτερα για
desktop διανομή γιατί είναι fast moving και έχει συνέχεια updates και
μικρό χρόνο ζωής (βγαίνει κάθε 6 με 8 μήνες) και ίσως από αυτή την άποψη
δεν θα ήταν το καταλληλότερο.
Ωστόσο είναι αρκετά καλό και προσωπικά το χρησιμοποιώ και στα δύο μου
desktops χωρίς προβλήματα. Είναι επίσης σταθερό και μπορώ να το πω αυτό
αρκετά σίγουρα αφού το ένα μηχάνημα δεν το κλείνω ποτέ (reboot μόνο μετά
από αλλαγή πυρήνα, συνήθως κάθε 30-40 μέρες).
Στον προσωπικό μου server χρησιμοποιώ debian και πραγματικά είμαι
υπερ-ευχαριστημένος. Το debian είναι μια διανομή που δεν έχει και τα
τελευταία πακέτα (εκτός αν πας στο testing) αλλά αυτά που έχει δουλεύουν
υπερ-σταθερά. Τα updates είναι πολύ λιγότερα, και το σύστημα διαχείρισης
apt-get για τα πακέτα είναι άψογο. Μετά από 188 μέρες συνεχούς
λειτουργίας δεν έχω παρατηρήσει καμιά διαφορά απόδοσης. Debian servers
έχω βάλει και στο σχολείο και σε μια σχολή υπολογιστών και όλοι είναι
πολύ ευχαριστημένοι.
Να έχεις υπόψη σου ότι αν αυτός είναι ο πρώτος σου (ή έστω ο πρώτος σου
σοβαρός) linux server, θα πρέπει να είσαι έτοιμος να πειραματιστείς, να
αλλάξεις διανομές κλπ μέχρι να βρεις αυτό που σου ταιριάζει. Αν μη τι
άλλο η διανομή και θέμα προσωπικού στυλ.