Απ: τι πρέπει να προσέξω σε έναν smtp server που δεν στέλνει μέσω relay smtp

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Tue Feb 27 19:20:30 EET 2007

On Tue, 2007-02-27 at 18:17 +0200, Nick Demou wrote:
> Την 27/2/2007, George Notaras <gnot at g-loaded.eu> έγραψε:

> μάλλον κάπου μπερδεύεσαι: το smtp.example.net είναι host name (FQDN
> hostname) και πολύ λογικά αντιστοιχεί σε μία IP

Ναι. Χμμ, άλλο λάθος έκανα. Νόμιζα ότι το *σωστό* reverse lookup απαιτεί
την επιστροφή *ενός μόνο* hostname για μια συγκεκριμένη IP. Ενώ στην
πραγματικότητα δεν υπάρχει "σωστό" reverse ns lookup, αλλά απλά σημασία
έχει να επιστρέφεται το ζητούμενο hostname (το smtp.example.net στην
προκειμένη περίπτωση), έστω κι αν μαζί με αυτό επιστρέφονται και άλλα
hostnames που αντιστοιχούν στο ίδιο IP. Με άλλα λόγια, ο Γιώργος
εννοούσε ότι απλά πρέπει να υπάρχει ένα PTR record στο reverse zone
file, όπως το παρακάτω:

d      PTR     smtp.example.net.

άσχετα αν υπάρχουν κι άλλα hostnames που αντιστοιχούν στο a.b.c.d IP:
d      PTR     smtp2.example.net.
d      PTR     smtp3.example.net.
d      PTR     smtp4.example.net.

Σωστά? Κάνω κάπου λάθος τώρα?

Αυτό με έκανε να ξανακοιτάξω το πρόβλημα που είχε εμφανιστεί με τον
email server του fedora forum και τον δικό μου email σερβερ.

Το:

$ nslookup servx[DOT]fedoraforum[DOT]org

επιστρέφει την IP του email server τους, ενώ το reverse lookup (nslookup
a.b.c.d) δεν επιστρέφει πουθενά το servx[DOT]fedoraforum[DOT]org

Γι'αυτό και το client restriction
"reject_unknown_reverse_client_hostname" στο postfix δεν άφηνε τα email
του fedora forum να περάσουν. Άρα το πρόβλημα είναι δικό τους και ο
παραπάνω περιορισμός δεν ήταν υπερβολικός.