Scaling of FreeBSD and Linux on 8 CPU systems

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Feb 26 16:03:51 EET 2007

On 2007-02-26 15:28, V13 <v13 at priest.com> wrote:

> An katalaba kala ayto ofeiletai sto oti afairethike to 'Giant Lock',
> to opoio prepei na'nai antistoixo me to 'Big Kernel Lock' (BKL)

Ναι.  Μία από τις σημαντικές διαφορές που έχει το 7.0-CURRENT, από το
οποίο σε λίγους μήνες θα βγει το πρώτο 7-STABLE release, είναι ότι έχει
πάρα πολλές kernel & userland locking αλλαγές.

Πρακτικά, τώρα πλέον σε ένα FreeBSD kernel είναι ελάχιστα υποσυστήματα
κάτω από το 'Giant' lock, και η λίστα συνεχώς μειώνεται.  Πολλές από τις
βελτιώσεις που έχουν γίνει στο 7.X branch αναφέρονται εδώ:

  http://ivoras.sharanet.org/freebsd/freebsd7.html

> poy exei to linux kai epeidi metriastike h xrisi kapoion allon
> locks. To BKL den poly-xrisimopoieitai edo kai arketo kairo, eno ta
> ypoloipa locks toy linux einai per subsystem kai ginetai synexhs
> prospatheia na metriastoyn...

Ακριβώς :)

> Yparxei kapoio antistoixo sygkritiko gia alla themata pera ths MySQL,
> h opoia <flame> os gnoston den einai kai oti sobarotero yparxei
> </flame>? Opos edeikse kai o madf, h postgres einai poly kalyterh gia
> tetoia tests.

Δεν ξέρω αν έχει γίνει test και με PostgeSQL.  Νομίζω πως η επιλογή της
MySQL έγινε επειδή "συνήθως γι αυτή ρωτάει ο περισσότερος κόσμος, όταν
ακούει για LAMP συστήματα".

> Telos, exo tin entyposi oti den anaferei poythena pos akribos itan o
> linux kernel. Preemptive? I/O scheduler? Ayta ta 2 mporoyn na kanoyn
> terastia diafora, eidika se kakogrameno software...

Δεν ξέρω αν ήταν preemptive ή όχι ο πυρήνας.  Μπορούμε να ρωτήσουμε τον
Jeff όμως :)

Στο blog του λέει ότι επειδή το 2.6.18 kernel, που είχε αρχικά, δεν ήταν
καλή επιλογή (είχε κάποια extra debugging options το rpm του Fedora),
έκανε update σε 2.6.19.