kerkis fonts

Αλέξανδρος Διαμαντίδης adia at hellug.gr
Mon Feb 19 22:10:09 EET 2007

* I. Soumpasis [2007-02-19 09:53]:
> Θα ήταν καλό να υπάρχει όμως επιλογή π.χ.  με το Caps ώστε να
> επιλέγεις ανάλογα με την περίπτωση. Επισυνάπτω 2 παραδείγματα στα
> οποία δεν μου φαίνονται όμορφοι οι ανισοϋψείς. Αν γράψεις ένα
> μαθηματικό κείμενο ή τύπο πιθανόν να οδηγήσει σε λάθος συμπεράσματα
> τον αναγνώστη.

Πραγματικά, εξαρτάται πολύ από τον τύπο κειμένου, και έχω δει κι εγώ
τέτοιες περιπτώσεις με ανισοϋψείς αριθμούς που φαίνονται άσχημα ή σε
μπερδεύουν (ειδικά στα Ελληνικά, ο αριθμός π.χ. 80 μοιάζει πολύ με τη
σύντμηση 8ο = όγδοο). Με το Caps δεν μπορείς να επιλέξεις, καθώς το ίδιο
ψηφίο στα διάφορα στυλ είναι ο ίδιος χαρακτήρας Unicode. Ο μόνος τρόπος
που υποστηρίζεται παντού αυτή τη στιγμή είναι η χρήση γραμματοσειράς με
το επιθυμητό στυλ - στην περίπτωση που ανέφερες στο αρχικό μήνυμα,
μπορείς να χρησιμοποιείς την έκδοση Type1 της kerkis, αφού δίνει το
σωστό αποτέλεσμα.

Παρεμπιπτόντως μου φαίνεται περίεργο που οι εκδόσεις TTF και Type1 της
ίδιας γραμματοσειράς έχουν διαφορετικά ψηφία. Μόλις κατέβασα και τις δυο
εκδόσεις (από εδώ: http://iris.math.aegean.gr/kerkis/) και πραγματικά
ισχύει αυτό. Είναι μάλλον απρόσμενο, και το γεγονός ότι δεν αναφέρεται
πουθενά στα συνοδευτικά κείμενα οδηγεί στη σκέψη ότι μπορεί να έγινε
κάποιο λάθος. Μπορεί για παράδειγμα οι δημιουργοί της γραμματοσειράς να
σκοπεύουν να βάλουν και τα δυο στυλ ψηφίων μέσα στις γραμματοσειρές και
να χρησιμοποιούν κάποιους μηχανισμούς των virtual fonts του LaTeX για να
επιλέγουν το κατάλληλο στυλ (έχω την εντύπωση, χωρίς να είμαι σίγουρος,
ότι μπορεί να γίνει αυτό), αλλά να μην το έχουν ολοκληρώσει ακόμη.

Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia at hellug.gr