kerkis fonts

Αλέξανδρος Διαμαντίδης adia at hellug.gr
Sun Feb 18 16:26:13 EET 2007

* I. Soumpasis [2007-02-18 12:57]:
> Τον τελευταίο καιρό ασχολούμαι λίγο με τα fonts και έπεσα στο εξής
> περίεργο, όσον αφορά τα kerkis. Στα kerkis TTF οι αριθμοί δεν
> φαίνονται καλά (δείτε την εικόνα TTF.png) ενώ χρησιμοποιώντας τα afms
> που τα έχω βάλει στο φάκελο με τα X11 fonts στα Type1 οι αριθμοί
> φαίνονται σωστά (afm.png).

Δεν έχω χρησιμοποιήσει καθόλου την Kerkis, αλλά τα ψηφία που φαίνονται
ποιος είναι ο ελληνικός όρος). Είναι δηλαδή διαφορετικό design και όχι
πρόβλημα των metrics.

Με μια γρήγορη αναζήτηση, βρήκα την παρακάτω σελίδα που εξηγεί τα
διάφορα στυλ:

http://www.linotype.com/24-12429/understandingthejargonpart2.html

Τώρα, γιατί η έκδοση TTF έχει τέτοια ψηφία και η έκδοση Type1 έχει
κανονικά, θα σε γελάσω ;-) Πάντως οι «έξυπνες» γραμματοσειρές OpenType
μπορούν να περιέχουν και τα δύο στυλ, και να επιλέγεις αυτό που θέλεις
κάθε φορά ενεργοποιώντας το κατάλληλο OpenType feature. Το μόνο πρόβλημα
είναι ότι προς το παρόν ελάχιστες ελεύθερες εφαρμογές υποστηρίζουν αυτά
τα προηγμένα χαρακτηριστικά - νομίζω μόνο το XeTeX και το Scribus:

http://scripts.sil.org/xetex/
http://www.scribus.net/

Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia at hellug.gr