Free Linux driver development

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Wed Feb 14 13:13:39 EET 2007

On 2007-02-14 00:30, Spiros Bolis <sbolis at freemail.gr> wrote:
> epanerxomai giati eixame neotera - prosfato slashdot
> http://www.kroah.com/log/linux/free_drivers_faq.html
[...]
> Y.G. Keramida, des thn teleytaia erwthsh gia ta BSD ;-)

Δεν λέει και τίποτα 'ενδιαφέρον' για τα BSD.  Αυτό που λέει είναι,
βασικά, "δεν ξέρω τίποτα για το development των BSD".

Η διατύπωση είναι ιδιαίτερα κακή όμως.  Χρησιμοποιεί την έκφραση "I have
no input into their development at all, sorry", που μπορεί να κάνει τον
αναγνώστη να πιστέψει ότι παρόλο που *προσπάθησε* να μάθει κάτι για τη
διαδικασία ανάπτυξης των BSD, δεν μπόρεσε να πάρει 'input', επειδή π.χ.
δεν είναι τόσο "ανοιχτή" η διαδικασία αυτή.

Αυτό δεν ισχύει, και είναι πολύ σοβαρό λάθος να το γράφει έτσι, με
διφορούμενο τρόπο.  Κάνει κακό στη φήμη των BSD projects, χωρίς να
υπάρχει κανένας απολύτως λόγος.

 * Οποιοσδήποτε μπορεί να συμμετέχει στην ανάπτυξη των BSD συστημάτων.

 * Οποιοσδήποτε μπορεί να παρακολουθήσει από κοντά τις εξελίξεις για
   κάποιο από αυτά.

   Μέσω mailing lists, web sites, blogs, οργανωμένων συνεδρίων, και με
   ένα σωρό άλλους τρόπους μπορεί όποιος θέλει να μάθει πως
   αναπτύσσεται, ποιά features έχει, τι hardware υποστηρίζει, τι
   απαιτήσεις έχει σε υλικό το BSD που τον ενδιαφέρει, ή ότι άλλο τέλος
   πάντων του έχει κινήσει το ενδιαφέρον.

Η παρουσίαση "Πώς Λειτουργεί το FreeBSD Project"[1], την οποία είχα
ετοιμάσει για το ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης το Δεκέμβρη που μας πέρασε, έχει
περισσότερες λεπτομέρειες.

[1] http://students.ceid.upatras.gr/~keramida/freebsd-project.pdf

Δεν είναι ξεκάθαρα όλα τα χαρακτηριστικά μιας ανοιχτής, ελεύθερης,
merit-based διαδικασίας ανάπτυξης από ένα PDF και μόνο, αλλά όποιος
θέλει να μάθει περισσότερες λεπτομέρειες ας με ρωτήσει.