Λογισμικό και βιοποικιλότητα (Was: Re: ATI driver)

Θοδωρής Λύτρας aspirin at myrealbox.com
Wed Feb 7 23:47:10 EET 2007

Στις Τετάρτη 07 Φεβρουάριος 2007 10:34, ο/η Christos Ricudis έγραψε:
> Intel x86.
> VHS.
> Windows.
> Emacs.
>

> ... o darbinismos de fainetai na leitourgei ka8olou kala sthn texnologia :P

Λειτουργεί! Απλώς πρέπει να εξετάσεις τις **περιβαλλοντικές συνθήκες** στο
κάθε οικοσύστημα οι οποίες καθοδηγούν τη φυσική επιλογή. Από αυτές εξαρτάται
το τελικό αποτέλεσμα. Π.χ. στο οικοσύστημα "editors για developers σε unix
συστήματα", οι συνθήκες δηλ. το "frame of mind των unix developers" (δεν ξέρω
αν έπαιξε κάποιο ρόλο το LSD ;-)) δημιούργησαν μια πίεση φυσικής επιλογής
τέτοια ώστε από όλα τα προγράμματα να επικρατήσει τελικά ο Emacs.

Ορίστε και σχηματικά πως λειτουργούν τα πράγματα:

|------------- οικοσύστημα ------------------|
|                                            |
|   software -----> forks -----> επικρατούν  |
|              ^            ^     software   |
|              |            |                |
|          "τυχαίες         |                |
|         μεταλλάξεις"      |                |
|                        φυσική              |
|    περιβαλλοντικές --> επιλογή             |
|        συνθήκες                            |
|____________________________________________|

Ένα άλλο παράδειγμα: αν αύριο πατήσει κάποιος το κουμπί και γίνει πυρηνικό
ολοκαύτωμα, οι συνθήκες (δηλ. η ακτινοβολία) θα δημιουργήσουν μια τέτοια
φυσική επιλογή ώστε θα εξαφανιστεί ο άνθρωπος και θα επικρατήσουν οι
αρουραίοι, αφού είναι οι καλύτερα προσαρμοσμένοι.

Το ενδιαφέρον ερώτημα είναι: ποιές ήταν οι συνθήκες εκείνες που οδήγησαν στην
επικράτηση των windows στο χώρο τον PC? (Έχω κάποιες σκέψεις, αλλά καλύτερα
ας εκφραστεί η λίστα...)

Και το ακόμη πιο ενδιαφέρον ερώτημα: τώρα που τα -κατά παράδοση, χωριστά-
οικοσυστήματα των Windows και του Unix (στη μορφή του linux) συγχωνεύονται
σιγά σιγά, άρα θα λειτουργήσουν ως ένα, με κοινές συνθήκες φυσικής επιλογής,
ποιός θα επικρατήσει στο τέλος και γιατί?

Θοδωρής

--
"Beauty is transitory"
"Beauty survives"