X11 fonts

I. Soumpasis nono.231 at gmail.com
Mon Feb 5 10:44:24 EET 2007

Καλημέρα!

Έχω πρόβλημα με κάποιες εφαρμογές με τα X11 fonts. Είμαι σε ubuntu 6.10.

Η εφαρμογή που με απασχολεί αυτή τη στιγμή (το είχα δει και σε κανά δυο
άλλες παλιότερα αλλά δεν θυμάμαι ποιες) είναι το στατιστικό πρόγραμμα R.
Όταν δημιουργούμε ένα γράφημα σε X11 device και έχουμε ελληνικά βγάζει
περίεργους χαρακτήρες όπως στο παράδειγμα
http://users.forthnet.gr/the/isoumpasis/data/Screenshot.png

Δυστυχώς, η γραμματοσειρά είναι Helvetica και από όσο έχω δει οι μόνες
εναλλακτικές που υπάρχουν είναι οι Times & Courier.

Υπάρχει καμία λύση στο ζήτημα? Γνωρίζει κάποιος κάτι για αυτό? Βρήκα και
εγκατέστησα ελληνικές γραμματοσειρές για X-Windows από το ΓΡΑΦΙΣ (
http://graphis.hellug.gr/el/download.html), ιδίως το
xfntgr-1.0.tar.gz<http://graphis.hellug.gr/packages/xfntgr-1.0.tar.gz>αλλά
χωρίς αποτέλεσμα, παρότι υποτίθεται ότι εγκαταστάθηκαν σωστά αφού τις
βλέπει με το xlsfonts | grep -i greek.

Επίσης δοκίμασα με locale iso88597, αλλά πάλι με παρόμοια προβλήματα.

Έχει κανείς καμία ιδέα? Φαντάζομαι ότι οι παλιότεροι έχουν ξαναδεί τέτοια
προβλήματα. Το να αλλάξω στην εφαρμογή γραμματοσειρά δεν γίνεται γιατί οι
όποιες επιλογές (οι 3 που ανέφερα) δεν λύνουν το πρόβλημα.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.