είναι το linux αρκετά εύκολο για τον πολύ κόσμο? [WAS:Mandriva Metisse]

Nick Demou ndemou at gmail.com
Fri Feb 2 19:40:19 EET 2007

Την 31/1/2007, George Iordanou <george at iordanou.org> έγραψε:
> [...]
> εγκαταστήσει μόνος του μια διανομή και δεν έχει τον κάθε Νίκο που
> πέρασε τη μισή ζωή του μέσα σε κονσόλες να του φορτώσει το module της
> γαμω-wifi κάρτας του; Ή όταν δεν έχει τον νίκο να του βάλει τα
> διάφορα plugins για να παίξει ένα απλό mp3 ή ένα dvd το βράδυ πριν
> κοιμηθεί;
> [...]. Ακόμα και στις θεωρητικά user-friendly
> διανομές (βλέπε ubuntu), υπάρχει η απαίτηση να ανοίξει κονσόλα.. να
> γράψει κάτι που αρχίζει από sudo και να προσθέσει κάτι μαλακίες σε
> ένα sources.list. [...]
>
> Άρα, το Λίνουξ δεν είναι εύκολο (ακόμα).

ΚΑΙ στα windows ΚΑΙ στο linux ο χρήστης μπορεί να ασχοληθεί από
εντελώς επιφανειακά (θέλω να μπω στο in.gr) μέχρι αρκετά[1] βαθιά
(θέλω να πειραματιστώ με τα threading priorities και την επίδραση τους
στο response του xyz service). Από ένα σημείο "βάθους" και πέρα ο
"πολύς λαός" _δεν_ θέλει (ή/και δεν μπορεί) να προχωρήσει είτε είναι
χρήστης windows είτε linux. Νομίζω ότι το linux στο βαθμό που θα το
εξερευνήσει η πλειοψηφία του κόσμου είναι πλέον επαρκώς εύκολο[2] ΑΛΛΑ
ο joe user
 - δεν θα βρει υποστήριξη από τον κολλητό ή την εταιρεία εύκολα
 - δεν θα παίξει πάντοτε η τυχαία συσκευή που θα αγοράσει
 - δεν θα δει/ακούσει πάντοτε το τάδε αρχείο (συνήθως multimedia) που
είναι γραμμένο με το τάδε propriertary (συνήθως DRM locked) format
 - δεν θα βρει το τάδε εξειδικευμένο application

κατά την γνώμη μου τα παραπάνω (και η φυσική αδράνεια σε όλες τις
τεχνολογικές αλλαγές μεγάλης κλίμακας) είναι που σταματούν τις ορδές
και όχι η έλλειψη ευκολίας του linux

> Επίσης, ο Χρήστος μιλούσε
> για τη δυσκολία του unix, ενώ το mini case study σου
> [για την χρήση τυπικών desktop εφαρμογών] μιλά για την
> ευκολία του Gnome/KDE στο Λίνουξ.

μα ναι, φυσικά: Μην ξεχνάς ότι το "unix" κάτω από το καπό θα
απασχολήσει μόνο αυτούς τους οποίους τους απασχολεί και η σημασία του
regsrv32. Αυτοί πάω στοίχημα πως θα χαρούν πολύ με το unix/linux
[1] ειδικά στο linux μπορεί να φτάσει σε ότι "βάθος" αντέχει ο
εξοπλισμός του :-)
[2] ΟΚ κάποια πράγματα είναι πιο δύσκολα από τα winows αλλά guess what
κάποια άλλα είναι πιο εύκολα.