Απ: Free Linux driver development

Nick Demou ndemou at gmail.com
Thu Feb 1 10:24:11 EET 2007

Την 31/1/2007, Giorgos Keramidas <keramida at ceid.upatras.gr> έγραψε:

> Οχι, δεν είναι καλύτερο.  Έστω ότι υπάρχει bug στη γραμμή 3 του:
>
>     const unsigned char table124982[] = {
>       0x7d, 0xfa, ..., 0xbf,
>       0x67, 0x31, 0x8f, 0x7d, 0x83, 0xa0, 0xfb, 0x6c,
>     };
>
> το οποίο προκαλεί random kernel panics.  Πώς ακριβώς είναι καλύτερα τα
> πράγματα από το να μην είχες φορτώσει ποτέ την non-free αηδία στον
> πυρήνα του Linux; :-(

_ΑΝ_ εμφανιστεί bug σε τέτοια γραμμή[1] και _αν_ ο αρχικός programmer
(με NDA και πρόσβαση στο documentation) δεν ασχοληθεί και _αν_ κανένας
άλλος από τους 1500 δεν έχει πρόθεση να συνεργαστεί κάτω από NDA και
_αν_ η εταιρεία δεν έχει καμιά διάθεση να διορθώσει η ίδια το σφάλμα
και _αν_ κανείς άλλος δεν πάρει το χατζάρι τότε ο Linus ο ίδιος θα
σφάξει το συγκεκριμένο driver με χαρά από τις επόμενες εκδόσεις του
kernel. Κατόπιν τούτου θα μείνουν οι παλοιές που παίζουν με τον driver
(και ότι bugs είχαν) και οι καινούργιες χωρίς εκείνα τα bugs (αυτές θα
έχουν τα δικά τους καινούργια) και χωρίς τον driver.
Που ακριβώς είναι χειρότερα τα πράγματα σε αυτό το σενάριο από το
σενάριο "καμία έκδοση kernel δεν έχει driver για την τάδε συσκευή"? Ή
αν θες που είναι χειρότερα από την περίπτωση συσκευών που έχουν driver
μόνο για windows 95,98,me?

Συνολικά: η κατάσταση αν αυτή η πρόταση προχωρήσει θα είναι καλύτερη
αλλά όχι τέλεια. Να την "θάψουμε" γιατί δεν θα είναι τέλεια ή να την
"αγκαλιάσουμε" επειδή θα είναι καλύτερη και δεν έχουμε άλλη?
______________
[1] αυτό κατά την γνώμη μου[2] είναι όντως "_ΑΝ_" με κεφαλαία (δηλαδή
η μικρότερη πιθανότητα) γιατι driver που έπαιξε έστω και σε μία kernel
version δύσκολα θα "σπάσει" λόγω τέτοιας γραμμής. Γιατί:
             --------------
/------\    | Kside  Dside |       /------\
|kernel|----|   DRIVER     |-------|device|

αν μετά από κάποια αλλαγή στον kernel "σπάσει" ο driver τότε 99% είναι
η Kside που φταίει. Οι non-free αηδίες είναι στην Dside.
Φυσικά υπάρχει μια μικρή πιθανότητα ένα bug να ελοχεύει από την πρώτη
μέρα στην Dside. Εξ' ού και όλα τα υπόλοιπα "_αν_"

[2] έχω γράψει πολύ απλοϊκούς drivers (keyboards, displays, external
serial devices και παρόμοια) σε πολύ απλοϊκούς πυρήνες οπότε θα
μπορούσα να κάνω λάθος αλλά δεν το νομίζω.