problem with greek fonts

ndemou at gmail.com ndemou at gmail.com
Thu Dec 27 10:44:06 EET 2007

On 12/27/07, Aggelis Giorgos <gaggelis at cs.teiath.gr> wrote:
> [...]
> Λοιπόν το πρόβλημα μου είναι πως έχω έναν file server και σε αυτόν έχω
> έναν δίσκο όπου έχω την μουσική μου.
> Πρόσφατα αντέγραψα ορισμένα αρχεία από ένα Windows μηχάνημα το οποίο
> είχε τα ονόματα με ελληνικούς χαρακτήρες.
>
> Τον δισκό τον μοιράζω σε 2 υπολογιστές μέσω samba και με nfs.
> ούτε από linux μηχάνημα, ούτε από μηχάνημα με Windows εμφανίζονται τα
> ονόματα των αρχείων αλλά με παύλες.
>
> Από ότι έχω καταλάβει, και από ότι έψαξα λίγο στο google θα πρέπει στο
> /etc/fstab του server μου να του δώσω την επιλογή για utf-8.

μάλλον όχι

> [...] Αυτό που παρατήρησα είναι πως αν συνδεθώ από ένα μηχάνημα με Windows με
> έναν ssh client τα ονόματα των αρχείων με ελληνικά τα βλέπω κανονικά.

πρέπει να είσαι σίγουρος ότι κάποια βασικά πράγματα σχετικά με τα
ελληνικά λειτουργούν σωστά για να καταλάβεις και να λύσεις το πρόβλημα
σου. Π.χ. θα πρέπει να μπορείς να γράφεις και να τυπώνεις ελληνικά
στον Linux samba/nfs server. Π.χ. να μπορείς να γράψεις αυτό:
   echo "ελληνικά"
και να δεις αυτό:
   ελληνικά

μετά βλέπεις το θέμα των ελληνικών ονομάτων αρχείων στο shared
partition σου όπου θα πρέπει αν γράψεις αυτό:
   echo foo > ελληνικό_αρχείο ; ls | grep ελλ
να δεις αυτό:
   ελληνικό_αρχείο

αν τα παραπάνω είναι εντάξει (και μάλλον είναι σε εσένα αφού απο
windows/putty βλέπεις ελληνικά ονόματα αρχείων) τότε ξεχνάς το
/etc/fstab το οποίο είναι μια χαρά και κοιτάς και τις ρυθμίσεις του
samba και του nfs.

Όσον αφορά το samba πάντως (αυτό μόνο ξέρω αρκετά) εδώ και πολύ καιρό
(πάνω από 2 χρόνια) δεν χρειάζεται να κάνεις σχεδόν καμία ειδική
ρύθμιση σε ένα linux box στο οποίο *έχεις* φυσιολογική υποστήριξη
UTF-8 ελληνικών. Π.χ. σε εμένα:

# grep home /etc/fstab
  /dev/hda6 /home ext3 defaults 1 2 (εδώ είναι το samba share)

# testparm -s | grep -i char
        dos charset = 737  (η μοναδική ρύθμιση που έχω κάνει εγώ)

# testparm -vs | grep -i char
        dos charset = 737
        unix charset = UTF-8
        display charset = LOCALE