Debian i386 or ia64?

Thomas Venieris mot at freemail.gr
Wed Dec 26 16:52:36 EET 2007

On Wednesday 26 December 2007 12:14, Nikos Kouvaris wrote:
> Η ερωτηση που εχω ειναι:
> ποιο testing να βαλω?
> το ia64 η το i386 ?
> ο επεξεργαστης ειναι προφανως intel core 2 duo.
> το laptop ειναι Fujitsu-Siemens Amilo Xi 2428.

Και για να απαντήσω στην ερώτησή σου:

Στο Debian 4.0 x86-64 παίζουν:

- Το Openoffice μια χαρά (παλιότερα είχε πρόβλημα)
- Το wine αν το κάνεις compile μόνος σου και έχεις τις απαραίτητες 32bit
compatiblity βιβλιοθήκες (δεν υπάρχει x64 υποστήριξη ακόμα).
- Το 32bit flash plugin αν ψάξεις και εγκαταστήσεις μια βιβλιοθήκη που το
κάνει αυτό (mozplugger? δεν θυμάμαι)

Δεν θα παίζει οτιδήποτε άλλο binary που έχει γίνει complie για 32bit. Το μόνο
παράδειγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι win32 binary codecs που
χρησιμοποιεί ο mplayer.

Στο 32bit Debian όλα αυτά θα παίξουν αμέσως και χωρίς κούραση, αλλά θα χάσεις
όλα τα καλούδια των 64bit:

- Υποστήριξη μνήμης πάνω από 4GB χωρίς "ματσακονιές".
- Τα πάντα είναι αυτομάτως optimized για MMX, SSE2 και γενικώς το instruction
set που υποστηρίζει ένας Athlon64.

Executive Summary:
Αν πρόκειται στο μέλλον να εγκαταστήσεις 4GB μνήμης η περισσότερο στο laptop
βάλε x86-64, αλλιώς άσε τα 32bit.

Φιλικά,

--
moT

"There's the television. It's all right there. It's all
right there. Look. Listen. Kneel. Pray. Commercials."
                                           (12 Monkeys)