backup over NFS or SSH?

ndemou at gmail.com ndemou at gmail.com
Thu Dec 6 10:33:00 EET 2007

On 12/6/07, George Notaras <gnot at g-loaded.eu> wrote:

> Ούτε και το rdiff-backup "απαιτεί". Στην ουσία με το --remote-schema
> μπορεί κανείς να του ορίσει επακριβώς τον τρόπο που θα συνδεθεί στο
> remote μηχάνημα. Το rdiff-backup χρησιμοποιεί την librsync, αν θυμάμαι
> καλά, και το bandwidth efficiency είναι ανεξάρτητο του "τρόπου
> σύνδεσης".

απαντώ μαζί σε Μιχάλη και Γιώργο:

προσοχή πως συγκρίνω πάντα τις περιπτώσεις α) και β) του ερωτώντα -
δηλαδή: α) rdiff-back[rsyn] over ssh και β) rdiff-back μεταξύ ενός
τοπικού και ενός nfs mounted filesystem

μεταξύ των δύο αυτών ΜΟΝΟ το α) επιτρέπει στο rsync να προσφέρει το
ξεχωριστό bandwidth efficiency του αλγόριθμου rsync (και λίγο ακόμα BW
efficiency από τον τρόπο που σαρώνονται τα δύο filesystems). Ο οποίος
αλγόριθμος, πάρα πολύ πρόχειρα, στηρίζεται στο ότι οι δύο
απομακρυσμένοι ΗΥ εκτελούν ένα instance του rsync το οποίο διαβάζει το
ΤΟΠΙΚΟ  του αρχείο από το ΤΟΠΙΚΟ του filesystem και μετά
ανταλλάσσοντας μέσω του δικτύου *ελάχιστα* δεδομένα σε σχέση με το
μέγεθος του αρχείου καταφέρνουν να εντοπίσουν ποιες περιοχές του
αρχείου πρέπει να μεταφερθούν από τον source ΗΥ στον target ΗΥ για να
γίνει το target αρχείο ίδιο με το source αρχείο - εν τέλη το BW
efficiency προκύπτει από το ότι μέσω δικτύου δεν χρειάζεται να
μεταφερθεί ΟΛΟΚΛΗΡΟ το μεγάλο αρχείο αλλά μόνο τα αλλαγμένα τμήματα +
λίγα bytes γύρω γύρω από αυτά + κάμποσα bytes ακόμα με τα δεδομένα που
επιτρέπουν την σύγκριση.