backup over NFS or SSH?

ndemou at gmail.com ndemou at gmail.com
Wed Dec 5 14:40:05 EET 2007

On 12/5/07, Harris Kosmidhs <hkosmidi at laboratorium.gr> wrote:
> Καλημέρα,
>
> Μετά την αγορά νέου υπολογιστή κάνω μι ααναδιοργάνωση στα PC μου. Και
> έχω την εξής απορία. Σε ένα server θα κάνω ένα ξεχωριστό partition για
> backup. Καταρχήν τι filesystem προτείνετε; Το ext3 που έχω μου φαίνεται
> μια χαρά.
>
> Απο το desktop PC μου τώρα θέλω να κάνω backup data με rdiff-backup. Και
> μπορώ είτε
>
> α) απευθείας στον server με ssh (το rdiff-backup δίνει τέτοια δυνατότητα)
> β) να κάνω nfs export το backup partition και στο desktop να το κάνω
> [...]

η απάντηση σου ίσως να βρίσκετε (κάπως κρυμμένη) στο rdiff-backup homepage:

"Also, rdiff-backup can operate in a bandwidth efficient manner over a
pipe, like rsync. Thus you can use rdiff-backup and ssh to securely
back a hard drive up to a remote location, and only the differences
will be transmitted."

εδώ ο ποιητής υπονοεί πως χωρίς ssh pipe δεν έχεις το bandwidth
efficiency που προσφέρει το rsync[1].
Να σημειώσω πως παρόλο που αυτό ακούγετε ωραίο, αν μιλάμε για 100MBps
LAN, τότε η εμπειρία μου λέει ότι δεν παίζει και τόσο ρόλο παρά μόνο
στις περιπτώσεις που κάνεις backup τεράστια αρχεία που αλλάζουν μόνο
ελαφρά[2]. Στο 1GBps ίσως να μην παίζει ποτέ ρόλο. Από την άλλη rsync
over ssh είναι δημοφιλής και δοκιμασμένη λύση (δεν έχω εμπειρία από
NFS)

[1] αν κάνεις sync ένα αρχείο 10ΜΒ στο οποίο έχουν αλλάξει λίγα bytes
θα μεταφέρει μόνο λίγα (περισσότερα αλλά πάντως λίγα) bytes  και όχι
όλο το αρχείο από την αρχή. Το πως γίνεται αυτό είναι κομψό, μαγικό
και πανέξυπνο (ψάξε στο google για το σχετικό paper αν σ' αρέσουν
τέτοιες λεπτομέρειες )

[2] π.χ. .pst (MS outlook) .mdb (MS access) ή τεράστιους φακέλους με
emails απο το outlook express ή το thunderbird