compressed volumes στο linux

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Wed Dec 5 14:16:10 EET 2007

Giorgos Keramidas wrote:

> O Pawel Jakub Dawidek έχει υλοποιήσει το ZFS σε FreeBSD με ένα τρόπο που
> ίσως έχει ενδιαφέρον και για Linux developers.  Το ίδιο το kernel δεν
> περιέχει CDDL'ed κώδικα, αλλά μόνο 'hooks' για να μπορεί να δουλέψει το
> loadable ZFS module.  Στον πηγαίο κώδικα υπάρχουν ``build knobs'', με τα
> οποία μπορεί κανείς να αφαιρέσει από τα binaries όλα τα μη BSD-licensed
> μέρη.
Πλάκα πλάκα το έχεις δοκιμάσει αυτό από κοντά; Ακόμη δεν έχω προλάβει να
στήσω κάπου FreeBSD 7 και δεν έχω δεί καθόλου τι λέει.

Αλλη ερώτηση. To loadable zfs module περιέχεται στο /usr/src/sys ή
έρχεται από port?

> Έτσι είναι όλοι χαρούμενοι, επειδή δεν είναι υποχρεωτικό το κομμάτι που
> είναι CDDL-licensed, αλλά είναι πανεύκολο για όποιον το χρειάζεται να το
> ενεργοποιήσει.
Αρα by default χρειάζομαι kernel recompilation? Μου χαλάει λίγο το
freebsd-update αυτό...

> Ίσως, λέω μπορεί, να μην είναι *τόσο* δύσκολο να γίνει και στο Linux
> kernel κάτι τέτοιο;
Εκείνο που έχει γίνει είναι η μαγκιά με FUSE που δοκιμάζω (επιτυχώς
πλέον μετά από λίγο αρχικό πόνο) εδώ και κάποιους μήνες που ουσιαστικά
κάνει αυτό που λες. Μέσω ενός loadable module και ενός δαίμονα
πετυχαίνει να σου δίνει ZFS. Δυστυχώς προς το παρόν είναι αργά
αναπτυσσόμενο.

--
Alexandros Kosiaris 	Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074