compressed volumes στο linux

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Wed Dec 5 03:32:41 EET 2007

On Wed, 2007-12-05 at 02:36 +0200, Giorgos Keramidas wrote:

> O Pawel Jakub Dawidek έχει υλοποιήσει το ZFS σε FreeBSD με ένα τρόπο που
> ίσως έχει ενδιαφέρον και για Linux developers.  Το ίδιο το kernel δεν
> περιέχει CDDL'ed κώδικα, αλλά μόνο 'hooks' για να μπορεί να δουλέψει το
> loadable ZFS module.  Στον πηγαίο κώδικα υπάρχουν ``build knobs'', με τα
> οποία μπορεί κανείς να αφαιρέσει από τα binaries όλα τα μη BSD-licensed
> μέρη.
>
> Έτσι είναι όλοι χαρούμενοι, επειδή δεν είναι υποχρεωτικό το κομμάτι που
> είναι CDDL-licensed, αλλά είναι πανεύκολο για όποιον το χρειάζεται να το
> ενεργοποιήσει.

> [...]

Ακόμη και να υπάρξει ένα kernel module, είμαι σχεδόν βέβαιος ότι θα
δημιουργηθεί/διαμορφωθεί[1] κάποια άλλη προβληματική κατάσταση γύρω από
το συνδυασμό ZFS+Linux, ώστε το να υπάρχει το module στον stock πυρήνα
των διαφόρων (μεγάλων) διανομών να μην είναι αποδεκτό, οπότε η δική μου
ενασχόληση σταματάει εδώ.

[1] ίσως να είναι κάπως αυθαίρετο το συμπέρασμα, αλλά ειλικρινά δεν
μπορώ να φανταστώ για παράδειγμα το Redhat/Suse linux κατά την
εγκατάσταση να δίνει ως επιλογή για φορμάρισμα των δίσκων το filesystem
της Sun. Δυσκολεύομαι να θεωρήσω κάτι τέτοιο ως πιθανό.