compressed volumes στο linux

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Mon Dec 3 11:13:47 EET 2007

Ίσως να έχω κουράσει τη λίστα τελευταία, αλλά η ανάγκη για νέες
πληροφορίες δεν σταματάει ποτέ δυστυχώς!

Άρχισα να χρησιμοποιώ το rdiff-backup για mirroring & incremental
backups. Το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζω είναι ότι το mirror του
source καταλόγου δεν είναι σε συμπιεσμένη μορφή.

Δηλαδή:

    rdiff-backup foo bar

Το backup χονδρικά έχει ως εξής

    bar/
        ακριβής mirror του foo (μη συμπιεσμένη μορφή)
        rdiff-backup-data/
            incremental backups (συμπιεσμένη μορφή)

Υπάρχει κάποιος τρόπος για compression των περιεχομένων του bar/?

Μια πιθανή λύση θα ήταν η χρήση ενός filesystem που προσφέρει ένα
transparent compression layer, δηλαδή ό,τι γράφεται να κωδικοποιείται με
κάποιον αλγόριθμο συμπίεσης και ότι διαβάζεται να αποσυμπιέζεται
αυτόματα. (Φυσικά αν γίνει κάτι τέτοιο θα απενεργοποιηθεί το compression
των rdiff-backup-data, ώστε να μην γίνεται compression 2 φορές)

Στα windows θυμάμαι υπήρχε κάτι τέτοιο, αλλά δεν μπορώ να βρω κάτι για
linux. Μήπως είναι μπροστά μου και δεν το βλέπω? Μήπως δεν είναι ασφαλές
κάτι τέτοιο? Μήπως απλά θα πρέπει να ξεκολλήσω και να πάψω να θεωρώ το
παραπάνω ως πρόβλημα?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων