WiFi - internet sharing ερώτηση (Μέρος δεύτερον)

Manolis Kiagias sonicy at otenet.gr
Sun Apr 29 19:50:49 EEST 2007

Giorgos Logiotatidis wrote:

> [...]
Το wireless access point δεν έχει ενσωματωμένο dsl router. Φαντάσου το
access point να κάνει ακριβώς τη δουλειά που κάνει ένα switch ή hub σε
ένα ενσύρματο δίκτυο. Αν θες ασύρματο internet θα χρειαστείς στην
περίπτωση αυτή και ένα κανονικό ενσύρματο router: Το καλώδιο δικτύου που
φεύγει από το ενσύρματο router θα το συνδέσεις στην θύρα δικτύου του
ασύρματου access point (όλα τα access points έχουν τουλάχιστον μια θύρα
ethernet). Έτσι θα έχεις με δύο σύσκευες την συσκευή που αλλιώς έχεις
με μια (wireless router). Το πλεονέκτημα είναι ότι μπορείς να αλλάξεις
όποια από τις δύο συσκευές θέλεις κρατώντας την άλλη, το μειονέκτημα
είναι κόστος, έξτρα καλώδια, τροφοδοτικά κλπ. Προσωπικά πάντως
χρησιμοποιώ το παραπάνω χωρίς πρόβλημα (speedtouch router + dlink access
point) πάνω από 1 χρόνο χωρίς πρόβλημα. Μια άλλη διαφορά είναι ότι
μπορεί να βρεις σε πάνω από 54 Mbps access points (ελαφρώς ...
proprietary) που σε συνδυασμό με κατάλληλες συμβατές κάρτες μπορεί να
έχεις μια (μικρή) αύξηση ταχύτητας σε σχέση με το στάνταρ 54. Αλλή μην
περιμένεις κάτι σπουδαίο (στο λέω γιατί το έχω...). Δεν έχω δει κάτι
αντίστοιχο σε ασύρματα router (ίσως όμως να υπάρχει).  Με τις σημερινές
τιμές πάντως των ασύρματων router μάλλον θα αγόραζα μια ολοκληρωμένη
λύση. Έχω εγκαταστήσει σε διάφορους γνωστούς και φίλους το Linksys
WAG200G ασύρματο router (~80 euro) και παίζει πολύ καλά.